Criza gunoaielor din Sectorul 1. Prefectul Capitalei şi-a dat acordul pentru declararea stării de alertă. Ce înseamnă asta
Prefectul Capitalei Alin Stoica a anunțat că a transmis catre Comitetul Local pentru Situații de Urgență acordul pentru declararea starii de alertă în Sectorul 1.
De Redactia Observator la 23.07.2021, 13:24Prefectul Capitalei Alin Stoica a anunţat vineri că şi-a dat acordul pentru declararea stării de alertă în Sectorul 1, ca urmare a situaţiei sanitare create de neridicarea gunoiului în contextul coflictului dintre Primăria de sector şi operatorul de salubritate. ”Am transmis către Comitetul Local pentru Situații de Urgență acordul pentru declararea stării de alertă”, a declarat prefectul Capitalei, Alin Stoica, prefectul Capitalei.
Comitetul Local pentru Situaţii de Urgenţă al Sectorului 1 a cerut, miercuri seară, Prefecturii Municipiului Bucureşti să declare starea de alertă pe o perioadă de 30 de zile, din cauza situaţiei sanitare cauzată de necolectarea gunoiului de către Compania Romprest Service SA.
De asemenea, Consiliul Local al Sectorului 1 a fost convocat, pentru vineri, la ora 12.00, în vederea discutării rezilierii contractului cu Romprest. Primăria estimează că s-au acumulat aproximativ 2.691 tone de deşeuri generate de populaţie, instituţii publice şi agenţi economici.
Ce implică starea de alertă din criza gunoaielor
- DOCUMENT. Clotilde Armand susține că Ministerul Finanțelor e de partea ei în scandalul cu Romprest. Ce sumă...
- Reacţia Prefectului Capitalei, după ce Primăria Sector 1 a cerut din nou stare de alertă din cauza gunoaielor de...
- În Cluj, colectarea selectivă a deşeurilor se face în stil românesc, din doi în doi. Oamenii rămân cu gunoiul...
Starea de alertă ar fi doar o soluţie pe termen scurt. Conform legii, starea de alertă este instituită pe o perioadă de 30 de zile, dar poate să fie prelungită. Asta înseamnă că, în această perioadă, primăria poate să angajeze şi alte firme de salubrizare pentru a aduna gunoiul. Atenţie, însă, vorbim în acest caz despre deşeuri stradale. Neînţelegerile dintre primărie şi compania de salubritate pleacă de la facturile neachitate de primărie către firma care se ocupă de ridicarea deşeurilor.
Joi, Clotilde Armand a publicat şi raportul Direcţiei de Inspecţie Economico-Financiară cerut anul trecut de la Florin Cîţu, la vremea respectivă ministru de Finanţe: Inspectorii constată că în trecut, primăria a aprobat direct dublarea preţurilor pentru serviciile de salubritate, chiar dacă procedura prevede o aprobare prin consiliul local, convenită cu ambele părţi. Mai mult, au constatat un prejudiciu adus de Romprest bugetului Primăriei de peste 243 milioane de lei. "Primăria Sectorului 1 a "aprobat" prin actul adițional nr. 7/ 12.06.2012 "indexarea" tarifelor cu 0,515, adică cu 51,5%, termen/ procedură inexistentă în legislația incidentă, în condițiile în care, potrivit legii, aprobarea este atribuția consiliului local, printr-un act adițional părțile convenind, ci nu aprobând", a transmis Primăria Sectorului 1.