Cum arată autobuzele full-electric care vor circula prin Bucureşti. Printre dotări, scaun cu masaj pentru şofer
Capitala va avea primele 100 de autobuze full electric, până la finalul acestui an. Mijloacele de transport public sunt fabricate în China şi distribuite de o firmă din Ciorogârla, care a câştigat licitaţia deschisă de primărie, anul acesta. Un singur autobuz costă 3 milioane de lei, mare parte fonduri europene. Autovehiculele sunt dotate cu sisteme antifurt, anti incendiu, camere care numără călătorii, iar şoferul are scaun cu masaj. O echipă Observator a filmat astăzi, în exclusivitate, modelul care va ajunge la Bucureşti.
De Andreea Milea la 04.08.2023, 20:40Aşa vor arăta cele 100 de autobuze electrice care vor circula prin Bucureşti, de anul viitor. Singura diferenţă este că sunt verzi, exact aceeaşi nuanţă ca tramvaiele produse la Arad. Un autobuz are 12 metri lungime si 89 de locuri in total: 30 pe scaune iar restul în picioare. Inclusiv designul exterior va fi identic cu cel al tramvaielor de la Arad. Noile mijloace de transport au mai multe funcţii decât cele care sunt acum pe traseu, pe lângă clasicele dotări: prize pentru încărcarea telefoanelor, rampe pentru persoane cu dizabilităţi sau aer condiţionat.
Şoferii care circulă pe cele 14 linii STB unde vor fi introduse noile autobuze, vor fi răsfăţaţi
La fiecare uşă este montat sistemul automat de numărare călători. Cum funcţionează? Este un senzor. Pur si simplu la urcarea sau coborârea călătorilor sunt înregistraţi automat. Noile autobuze sunt dotate cu un sistem care le permite călătorilor să deschidă uşile şi inclusiv să le şi închidă de îndată ce au coborât din autobuz. Şoferii care circulă pe cele 14 linii STB unde vor fi introduse noile autobuze, vor fi răsfăţaţi.
"Scaunul este ergonomic, reglabil în toate poziţiile, cu suport lombar. Are inclusiv masaj pentru şofer, ceea ce va adăuga un extra confort", a declarat Alexandru Gheorghe Eugen, inginer. Mijloacele de transport sunt 100% electrice şi au o autonomie de 200 de kilometri. Se vor încărca printr-un pantograf, un sistem ce va fi montat direct pe autobuz. Alimentarea cu energie se va face la capetele de linie acolo unde Primăria Capitalei va trebui să monteze staţii rapide de încărcare. Autobuzele vor fi transportate cu o navă cargo, din China până în portul Constanţa iar de acolo cu maşini mari până la Bucureşti. Deşi Primăria Capitalei aşteaptă primul autobuz abia în februarie anul viitor, firma din România care a câştigat licitaţia spune că le va livra mult mai repede.
"Putem aprecia că toate cele 100 de busuri electrice vor fi livrate pana la sfarsitul anului 2023. Prototipul este în lucru. Aproape finalizat si apreciem ca in scurt timp va fi transmis in România spre a fi evaluat", a declarat Silvia Colacea, directorul executiv al firmei. Din contactul în valoare de 300 de milioane de lei primăria plăteşte doar 2%, restul sunt fonduri europene. Chiar şi aşa până acum municipalitatea nu a dat niciun ban. Plate se va face la o lună după recepţia autobuzelor.