Documentele pe care le vom putea semna electronic şi ne scapă de cozi la ghişee. Proiectul, adoptat de Camera Deputaţilor
În curând, am putea scăpa de birocraţia care a devenit un fel de tradiţie la ghişeele instituţiilor publice. Parlamentul a dat undă verde pentru semnătura electronică în actele juridice şi doar semnătura Preşedintelui mai lipseşte pentru ca procedura să intre în vigoare. Practic, vom putea trimite cereri, solicitări și diverse acte instituțiilor folosind semnătura digitală, fără a mai fi nevoie de copii semnate pe hârtie sau de drumuri la ghișee.
De Denisa Dicu la 19.06.2024, 13:48De la diferite declaraţii, procese verbale, contracte de închiriere, până la documente în materie notarială. Practic, toate documentele care au nevoie în mod normal de semnătura noastră şi sunt depuse la funcţionari din instituţiile publice, care vor fi obligate să accepte semnăturile electronice. Scăpăm astfel de cozile de la ghişee şi, totodată, de hârtiile folosite pentru printarea acestor documente.
Documente care se vor putea semna electronic
Există trei tipuri de semnături electronice care vor putea fi folosite de acum şi de persoanele fizice şi acestea se diferenţiază în funcţie de gradul de securitate. Avem semnătura electronică simplă, semnătura electronică calificată şi cea avansată. Acest proiect de lege care permite echivalarea semnăturilor electronice cu cele olografe a fost adoptat de Camera Deputaţilor şi va merge spre promulgare la preşedintele Klaus Iohannis. Va fi pus în aplicare după ce va fi publicat în Monitorul Oficial.
- declaraţii
- cereri
- documente din legislaţia muncii
- procese verbale
- înscrisuri sub semnătură privată
- contracte de închiriere