Gară CFR modernizată cu 2 milioane de lei, deși trenul nu mai trece de 14 ani pe acolo. Stația are și un angajat
Zilnic sunt probleme pe căile ferate din România, dar paradoxal, pe lista de investiţii a companiei de stat se aruncă bani inutil. Într-o localitate aflată la frontiera cu Ucraina, de exemplu, o gară a fost modernizată, deşi pe acolo nu mai trece trenul de 14 ani. Lucrările au costat peste 2 milioane de lei, iar clădirea renovată şi abandonată este păzită acum să nu fie vandalizată.
De Simona Vasiac la 25.08.2021, 17:31În gara din Câmpulung la Tisa, județul Maramureș, de 14 ani nu a mai trecut un tren.
Andrei Tatar, localnic: ”Când era locomotiva de abur foarte bune erau condiţiile, deşi erau vagoane de tip vechi aveam încălzire în ele. După ce a venit comunismul din plin şi îngheţam în vagoane, numai primăvara am văzut afară”.
Gara din Câmpulung la Tisa nu mai funcționează din 2007
În 2007, traficul feroviar în zonă a fost închis. Cu toate acestea, 5 ani mai târziu, gara a fost modernizată.
- Alexia a salvat patru vieţi după moarte. Familia copilei de 10 ani, care s-a stins ieri în Cluj, a fost de acord...
- Ultimele clipe din viața unui urs lovit de tren, la Ilva Mare. Rănit grav, animalul se târăște până într-o...
- Angajații CFR acuză că-și riscă viața împreună cu călătorii, în trenurile vechi de 60 de ani. ”Cablajul...
Andrei Tatar, localnic: ”Au băgat încălzire centrală, au băgat gardul până la graniţa cu Ucraina în 2 părţi, camere de supraveghere, tot şi gara era închisă deja”.
Probabil că au avut fondul ăsta şi l-au investit în gară, în salarii.
Iar absurdul situației nu se oprește aici. Stația goală are și un angajat, plătit din banii statului.
Megyeri Sandor, viceprimar Câmpulung la Tisa: ”Acum numai pentru o persoană, dar acum câţiva ani erau trei persoane, dar trenul tot nu a umblat. Eu nu ştiu cum puteau să-şi permită să plătească 2 sau 3 oameni care nu au avut nicio activitate”.
Șinele de tren au fost acoperite de vegetație
Astăzi, peisajul în zonă este unul dezolant.
Simona Vasiac, reporter Observator: ”Bălăriile au invadat linia ferată, semn că prin zonă de mulţi ani nu a mai trecut niciun tren. Cert este însă că în imobilul în care s-a investit peste 2 milioane de lei s-au montat sisteme video şi audio”.
Megyeri Sandor, viceprimar Câmpulung la Tisa: ”Noi de la Primărie mai multe sesizări am făcut ca să cureţe măcar, ce să tai că deja s-a făcut pădure”.
Renovarea gării a fost prevăzută în proiectul de securizare a graniţelor, în vederea aderării României la spaţiul Schengen, Câmpulung la Tisa fiind ultima stație din România.