"Lăsaţi-vă surprinşi de România". 250.000 de euro au costat reclamele cu care Guvernul încearcă să promoveze turismul din ţara noastră. Ce cred turiştii străini
Lăsaţi-vă surprinşi de România, este mesajul pe care îl vor vedea zeci de milioane de nemţi şi turişti străini în Germania. Guvernul profită de campionatul european de fotbal pentru o campanie de promovare. Suntem pe ultimul loc în Europa la numărul de turişti străini.
De Ingrid Tîrziu la 18.06.2024, 20:19- EDIŢIE SPECIALĂ Observator. Primele EXIT POLL-uri ale Alegerilor Prezidenţiale, ora 21:00, LIVE la Antena 1
- COMPARAŢIE. Prezenţa la vot pe ore în primul tur al alegerilor prezidenţiale din 2014, 2019 şi 2024
Peste 600 de taxiuri îmbrăcate cu imagini din România vor brăzda o lună oraşele Germaniei, după două campanii similare din Franţa şi Italia. Reclamele au costat 250.000 de euro, iar autorităţile se aşteaptă să ne aducă peste 50.000.000 de vizualizări.
România, promovată în Germania
"Vrem ca această campanie să aibă un impact extraordinar asupra tuturor celor care vizitează Germania pe perioada acestui campionat. Am dorit să păstrăm acest concept foarte clar pentru a putea fi în mintea turiştilor", spune Lucian Rus, secretar de stat.
România are nevoie disperată de turişti străini. Suntem la coada clasamentului, între Polonia și Germania, chiar dacă în primele patru luni am primit cu 12% mai mulţi vizitatori decât anul trecut.
- Metoda inedită de promovare a castelelor din Valea Mureşului. Turiştii au avut parte şi de gustări ca la mama...
- Noul logo al staţiunii Mamaia. A fost creat de un designer din Târgu Mureş care va primi 26.000 de lei
- Strategia României pentru a deveni o destinaţie populară. Statul a plătit 140.000 de € pentru a-i atrage pe...
Puţin peste 2 milioane de turişti străini a avut România anul trecut. De cinci ori mai puţini decât vecinii noştri bulgari, de exemplu. Cei mai mulţi turişti ne-au mărturisit, în schimb, că ştiu doar despre Transilvania.
"Americanii ştiu de Transilvania, dar nu cred că ştiu România, nu cred că fac legătura între cele două". "Sunt din Coreea de Sud, ştiu doar Dracula despre România. Cred că România ar trebui să promoveze şi alte locuri", spun turiştii străini.
Şapte ţări de pe continent
Din planul de promovare europeană fac parte în şapte ţări de pe continent. Ministerul vrea să ceară guvernului mai mulţi bani pentru promovarea internaţională de anul viitor. Nu banii lipsesc, însă, ci strategia şi viziunea, cred specialiştii în turism.
"Trebuie să ai bugete pe 5 ani, pe zece ani. De fiecare dată când vin alegeri ne ducem la masă şi o luăm de la capăt cu alt ministru, alt secretar de stat. Nu avem continuitate", spune Adrian Voican, vicepreşedinte ANAT.
"Investiţiile în turism se vor întoarce nu numai prin cheltuielile directe. Trebuie să investim în interviuri cu bloggeri străini. Trebuie să invităm bloggeri străini care au vizibilitate foarte mare", spune Florin Ionescu, consultant în turism.
În martie, România a revenit la târgul de turism din Berlin, cel mai mare din lume, după o absenţă de cinci ani. La ultima prezenţă, am făcut, însă, impresie cu o gafă - imaginea unui bărbat care stătea aproape dezbrăcat pe ruinele cetăţii Sarmizegetusa. Lista ruşinii a fost completată acum doi ani, la New York. Standul nostru a fost o simplă perdea neagră pe care erau lipite fotografii scoase la imprimantă.