"Mergem la moarte!" 35 de mineri s-au înghesuit într-un camion la nici 10 ore de la tragedia din cariera Jilţ Sud din Gorj
La 10 ore de la tragedia produsă marţi la cariera Jilţ Sud din Gorj în care trei mineri au murit și alţi 10 au fost răniți, 35 de muncitori din tura de noapte s-au înghesuit într-un vehicul similar cu cel care s-a răsturnat, pentru a merge la muncă. Azi, de teamă, minerii nu s-au mai urcat în "camioanele morții" şi au mers pe jos.
De Redactia Observator la 18.01.2023, 14:423 oameni au murit şi alţi 10 au fost răniţi după ce un camion vechi în care erau înghesuiţi 16 muncitori s-a răsturnat într-o pantă şi a căzut de pe un pod înalt. Vezi aici animaţia grafică cu accidentul de la Cariera Jilţ Sud din Gorj.
Gheorghescu Florentin Nicu, director al Sucursalei Miniere de la CEO Oltenia, a demisionat în urma accidentului. Alţi doi şefi ai carierei au fost schimbaţi din funcţie: şeful UMC Jilţ, Dancau Doru şi şeful Carierei Jilţ Sud, Grecu Sorin.
"Mergem la moarte! Să vă urcați să filmați că nu avem de ce ne ține, nu are frâne, merge cu frâna de mână. Astea sunt mașinile directorului Burlan și ale sindicatului. Așa ne protejează sindicatul. Asta e limuzina noastră de la Parlament", au spus muncitorii din tura de noapte la Antena 3. "Uite așa ne ducem, zi de zi, așa au murit colegii noștri, cu materiale printre ei. Așa erau, plus materialele care erau aici, tuburi de oxigen, sursa de sudură", a mai declarat unul dintre angajați.
Muncitor de la cariera Jilţ Sud: Degeaba se schimbă o conducere politică cu alta, specialiştii sunt foarte puţini şi au fost ţinuţi jos
- "Oamenii au fost sufocaţi, au căzut unii peste alţii". Colegii minerilor morți în tragedia din Gorj fac...
- „Cum, mă, cum să fie mort? Cum să fie mort?" Fratele unuia din minerii morți în accidentul din Gorj răpus de...
- Ce au descoperit polițiștii în vehiculul răsturnat, care a dus la moartea a trei mineri, în Gorj. Ministrul...
Unul dintre angajaţii care lucrează la cariera Jilţ Sud afirmă că de zeci de ani minerii din Gorj sunt transportaţi către carieră în camioane vechi, precum cel implicat în accidentul de marţi în urma căruia au murit trei muncitori. El susţine că tot timpul în care se află la serviciu muncitorii din carieră se află în pericol.
"Eu sunt angajat din anul 1991 şi nu am mers decât cu aceste maşini. Să nu încerce (directorul Complexului Energetic Oltenia, Daniel Burlan – n.r.) să găsească vinovaţi şoferi... nu. Noi am cerut în ultimii ani să vină domnul ministru să vorbească cu noi, pentru că pe noi nu ne mai reprezintă sindicatele. Nu a venit niciodată în faţa noastră, a acceptat să meargă sindicatele cu administraţia, care sunt mână în mână şi nu ne mai reprezintă, şi am ajuns în condiţiile astea în care suntem acum", a declarat unul dintre muncitorii care au intrat în tură marţi noapte.
El a catalogat condiţiile de muncă drept ”inumane”, arătând că mulţi dintre muncitori se înghesuie în maşinile care îi duc la locul de muncă. "Cred că capacitatea unei maşini este de opt persoane, dar sub 20 de persoane nu prea urcăm. Tot timpul este un pericol. Tot timpul este un pericol. De când plecăm de aici, până ne întoarcem mâine, este un pericol, inclusiv utilajele vechi, îmbătrânite pe care lucrăm. (...) Noi ne aşteptam de la zi la zi să se întâmple o tragedie. Nu sunt două zile de când le-am spus colegilor că ne vor scoate cu buldozerele din nămol, legaţi de cizme. Şi ei râdeau. Acuma nu mai putem râde", a adăugat muncitorul.
El a spus că "degeaba se schimbă o conducere politică şi vine o altă conducere politică", arătând că specialiştii în acest domeniu "sunt foarte puţini şi au fost ţinuţi jos".