Antena LIVE

Curs valutar

Mii de bucureșteni, în pericol la metrou. Angajaţii Metrorex fac dezvăluiri teribile: "Poate duce şi la deraierea trenului"

Reporterii Observator au coborât în subteran, pentru a vedea exact cât de grave pot fi problemele la metrou. După semnalul de alarmă tras de specialiştii din sistem care veneau cu dovezi revoltătoare despre pericolul derierilor.

De la 08.11.2018, 23:38
WhatsApp
Vezi și:

Reporterii Observator au coborât în subteran, pentru a vedea exact cât de grave pot fi problemele la metrou. După semnalul de alarmă tras de specialiştii din sistem care veneau cu dovezi revoltătoare despre pericolul deraierilor, vă arătăm şi cum arată tunelurile. Şi ce găsim pe 90 de kilometri de şine. Angajaţii Metrorex descoperă zilnic conductori defecţi, care provoacă scurtcircuite, cablurile electrice cedează săptămânal, iar avariile pot pune în pericol mii de vieţi.

Cinci tehnicieni şi doi mecanici de locomotivă, înghesuiţi în cabina unui tren de probe, pleacă puţin după miezul nopţii, spre staţia Eroii Revoluţiei. Au câteva ore la dispoziţie, să transporte şine de cale ferată. În zori, metroul bucureştean va fi repornit.

Cât de veche este locomotiva asta? Nu mai ştie nimeni, de pe timpul lui Ceauşescu.

Prin tunel înaintăm greu. Pereţii sunt căptuşiţi de cabluri de curent. Unele vechi de mai bine de 10 ani. Nu o dată un scurtcircuit a dus la oprirea metroului.

Coborâm din tren după aproape o oră de mers. Aşa reuşim să facem şi câţiva paşi prin tunel. Aici, angajaţii descoperă noi probleme.

O problema cat se poate de serioasa, in subteran este inclusiv lipsa gurilor de evacuare. In cazul unui incident oamenii sunt nevoiti sa mearga pe jos prin tunel chiar si un kilometrui, doi, pana la cea mai apropiată statie.

Şi asta pentru că nimeni nu s-a gândit, înainte de 1980, când au fost proiectate tunelurile, că uzura instalaţiilor ar putea duce la astfel de situaţii.

Drumul mecanicilor ajunge în cele din urmă la capăt de linie.Trenurile pe care le vedeti aici sunt trase la capat, la depou. Fiecare elemnt tehnic trebuie inspectat. Asta pana dimineata cand se pleaca din nou spre cele peste 50 de statii.

DAN VASILE, angajat METROREX: Cele mai grave apar la bieletele antiroliu. Asta ţine instalaţia electrică. Poate duce şi la deraierea trenului.

Nu de puţine ori, susţin angajaţii Metrorex, trenurile au cedat în mers.

DAN VASILE, angajat METROREX: 

S-au găsit elemenţi rupţi. Vă daţi seama, să pui viaţa a două mii de călători în pericol. Se merge cu viteză foarte mare.

Fiecare metrou parcurge zilnic între cinci şi şase sute de kilometri. În total, sunt 80 de garnituri care transportă în fiecare zi aproape 700 de mii de călători. Investiţiile se fac însă greu pe cele patru magistrale.

Iar nesiguranţa din subteran se simte şi la suprafaţă. În ultima săptămână cel puţin trei incidente au dus la oprirea temporară a trenurilor.

Ultimele reparaţii generale s-au făcut în urmă cu mai bine de 10 ani. Un proiect de modernizare a celei mai aglomerate magistrale, care leagă Berceni de Pipera, este încă în sertarele Metrorex. Până acum compania nu a răspuns niciunei solicitări venite din partea reporterilor Observator, privind siguranţa călătorilor şi a trenurilor care circulă în subteran.

Redactia Observator

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie. ...

social observator19 pericol metrou subteran metrorex scurtcircuit
Întrebarea zilei
Aţi testat vreodată vacanţele tip retreat?

Da

Nu

*după apăsarea butonului "Votează" pagina se va reîncărca pentru afișarea rezultatelor

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰

Stiri Sportive Citește și
Țara care s-a umplut de șerpi mari. Se află în Europa, iar românii o...
Fanatik.ro
Publicat 17.10.2024
Avertisment de la Washington: După Ucraina, Putin va invada Republica Moldova....
spotmedia.ro
Publicat 17.10.2024
O bază aeriană NATO din Europa de Est va găzdui avioane de luptă cu capacitate...
spotmedia.ro
Publicat 16.10.2024
Câștigători Asia Express 2024 | Cum au triumfat Nicolai Tand și Sorin Brotnei...
Gandul
Publicat 17.10.2024
Cine a fost Yahya Sinwar, liderul Hamas, pe care Israelul l-a numit „un om mort...
Adevărul
Publicat 17.10.2024
Care au fost ultimele clipe din viața lui Liam Payne. Ce ar fi făcut în camera...
A1
Publicat 17.10.2024
Horoscopul zilei de 17 octombrie 2024. Racii se îndrăgostesc. Află ce se...
CaTine
Publicat 17.10.2024
EXCLUSIV! Primele declarații ale lui Babs, după ce Dorian Popa a fost surprins...
spynews.ro
Publicat 17.10.2024
Eduard Novak e scandalizat: „Contabila ia 162.000 de euro, mai mult decât David...
GSP
Publicat 16.10.2024
Testul pe care numai geniile îl pot rezolva în doar 10 secunde. Poți vedea al...
Click.ro
Publicat 17.10.2024
Când va fi „pensionat” Windows 10. După această dată, utilizatorii trebuie...
Useit
Publicat 17.10.2024
Doliu în lumea artistică. A murit unul dintre cei mai importanți actori și...
Redacţia.ro
Publicat 17.10.2024
Director de fabrică din Sălaj, apropiat al grupării liberale conduse de Lucian...
libertatea.ro
Publicat 17.10.2024
Tyla a purtat o costumație de înger la Victoria’s Secret Fashion Show 2024....
ZU
Publicat 17.10.2024
Rețeta simplă de plăcintă cu dovleac. Ce să pui în aluat ca să iasă fraged...
Hello taste
Publicat 17.10.2024
Sindromul ochilor uscați în sarcină: cauze și tratament
Deparinti
Publicat 17.10.2024
Cum este să fii avocat în România. Dezvăluiri de culise: „Se...
ziare.com
Publicat 17.10.2024
Paulina Mercado își anunță retragerea temporară din televiziune. Iubita lui...
Happy
Publicat 17.10.2024
Nouria Nouri, fosta soție a lui Daniel Iordăchioaie, și-a cunoscut actualul...
DIVA
Publicat 23.09.2024
Cum te poate ajuta apa infuzată. Ce este și ce arome îi poți adăuga
Medicool
Publicat 17.10.2024
Ion Ţiriac, prins la volan cu 340 km/oră de poliţie şi trimis spre judecată....
orangesport.ro
Publicat 14.10.2024