Antena LIVE

Curs valutar

Mii de bucureșteni, în pericol la metrou. Angajaţii Metrorex fac dezvăluiri teribile: "Poate duce şi la deraierea trenului"

Reporterii Observator au coborât în subteran, pentru a vedea exact cât de grave pot fi problemele la metrou. După semnalul de alarmă tras de specialiştii din sistem care veneau cu dovezi revoltătoare despre pericolul derierilor.

De la 08.11.2018, 23:38
WhatsApp
Vezi și:

Reporterii Observator au coborât în subteran, pentru a vedea exact cât de grave pot fi problemele la metrou. După semnalul de alarmă tras de specialiştii din sistem care veneau cu dovezi revoltătoare despre pericolul deraierilor, vă arătăm şi cum arată tunelurile. Şi ce găsim pe 90 de kilometri de şine. Angajaţii Metrorex descoperă zilnic conductori defecţi, care provoacă scurtcircuite, cablurile electrice cedează săptămânal, iar avariile pot pune în pericol mii de vieţi.

Cinci tehnicieni şi doi mecanici de locomotivă, înghesuiţi în cabina unui tren de probe, pleacă puţin după miezul nopţii, spre staţia Eroii Revoluţiei. Au câteva ore la dispoziţie, să transporte şine de cale ferată. În zori, metroul bucureştean va fi repornit.

Cât de veche este locomotiva asta? Nu mai ştie nimeni, de pe timpul lui Ceauşescu.

Prin tunel înaintăm greu. Pereţii sunt căptuşiţi de cabluri de curent. Unele vechi de mai bine de 10 ani. Nu o dată un scurtcircuit a dus la oprirea metroului.

Coborâm din tren după aproape o oră de mers. Aşa reuşim să facem şi câţiva paşi prin tunel. Aici, angajaţii descoperă noi probleme.

O problema cat se poate de serioasa, in subteran este inclusiv lipsa gurilor de evacuare. In cazul unui incident oamenii sunt nevoiti sa mearga pe jos prin tunel chiar si un kilometrui, doi, pana la cea mai apropiată statie.

Şi asta pentru că nimeni nu s-a gândit, înainte de 1980, când au fost proiectate tunelurile, că uzura instalaţiilor ar putea duce la astfel de situaţii.

Drumul mecanicilor ajunge în cele din urmă la capăt de linie.Trenurile pe care le vedeti aici sunt trase la capat, la depou. Fiecare elemnt tehnic trebuie inspectat. Asta pana dimineata cand se pleaca din nou spre cele peste 50 de statii.

DAN VASILE, angajat METROREX: Cele mai grave apar la bieletele antiroliu. Asta ţine instalaţia electrică. Poate duce şi la deraierea trenului.

Nu de puţine ori, susţin angajaţii Metrorex, trenurile au cedat în mers.

DAN VASILE, angajat METROREX: 

S-au găsit elemenţi rupţi. Vă daţi seama, să pui viaţa a două mii de călători în pericol. Se merge cu viteză foarte mare.

Fiecare metrou parcurge zilnic între cinci şi şase sute de kilometri. În total, sunt 80 de garnituri care transportă în fiecare zi aproape 700 de mii de călători. Investiţiile se fac însă greu pe cele patru magistrale.

Iar nesiguranţa din subteran se simte şi la suprafaţă. În ultima săptămână cel puţin trei incidente au dus la oprirea temporară a trenurilor.

Ultimele reparaţii generale s-au făcut în urmă cu mai bine de 10 ani. Un proiect de modernizare a celei mai aglomerate magistrale, care leagă Berceni de Pipera, este încă în sertarele Metrorex. Până acum compania nu a răspuns niciunei solicitări venite din partea reporterilor Observator, privind siguranţa călătorilor şi a trenurilor care circulă în subteran.

Redactia Observator

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie. ...

social observator19 pericol metrou subteran metrorex scurtcircuit
Întrebarea zilei
Aţi ieşit la lopată în aceste zile?

Da

Nu

*după apăsarea butonului "Votează" pagina se va reîncărca pentru afișarea rezultatelor

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰

Stiri Sportive Citește și
Meteorologii Accuweather au actualizat prognoza. Când scăpăm de ninsori și...
Fanatik.ro
Publicat 19.02.2025
Povestea cu mineralele Ucrainei: O superafacere în stil colonial sau o capcană...
spotmedia.ro
Publicat 19.02.2025
Momentul în care un canoist a fost prins în gură și apoi scuipat de o balenă...
spotmedia.ro
Publicat 14.02.2025
Ce a pățit acest tânăr, după ce a adormit așa în avion. Cum s-a răzbunat...
Gandul
Publicat 19.02.2025
S-au înțeles Putin și cu Trump pentru susținerea lui Georgescu? „O abordare...
Adevărul
Publicat 19.02.2025
Cristina Ciobănașu, detalii neașteptate despre relația cu Alex Mureșan: „Nu...
A1
Publicat 19.02.2025
Horoscopul zilei de 20 februarie 2025. Berbecii au nevoie de timp pentru ei. Află...
CaTine
Publicat 19.02.2025
„Locul acesta a devenit acasă”. Andrei Perneș de la Mireasa, ultimul mesaj...
spynews.ro
Publicat 19.02.2025
Giovanni Becali nu-l uită pe Chivu: „M-a trădat și urăsc asta”. A...
GSP
Publicat 18.02.2025
Cum să crești ghimbir acasă? Simplu, accesibil și perfect pentru orice...
Click.ro
Publicat 19.02.2025
Asteroidul care „poate distruge orașe” are șanse de 1 la 32 să se izbească...
Useit
Publicat 19.02.2025
O celebră influenceriță a murit la doar 28 de ani. Fanii, în stare de șoc
Redacţia.ro
Publicat 13.02.2025
Tudor Chirilă, reacție dură după mesajul lui Elon Musk despre Călin...
libertatea.ro
Publicat 18.02.2025
Doechii a negat acuzațiile de playback la Premiile Grammy 2025: „Aveam...
ZU
Publicat 19.02.2025
De ce sunt castraveții ambalați în folie de plastic. Motivele la care nu te-ai...
Hello taste
Publicat 17.02.2025
Cum să alegi primul instrument muzical pentru copilul tău
Deparinti
Publicat 19.02.2025
Soția lui Cenk Torun divorțează de celebrul actor. Motivul din spatele deciziei...
Happy
Publicat 19.02.2025
Probleme pentru Lidia Buble! Ce a pățit celebra artistă: „Mi se pare...
BZI
Publicat 19.02.2025
Nouria Nouri, fosta soție a lui Daniel Iordăchioaie, și-a cunoscut actualul...
DIVA
Publicat 23.09.2024
Diferența dintre tipurile de gripă A, B și C. Care este mai grav?
Medicool
Publicat 19.02.2025