Podul-capcană care s-ar putea prăbuşi oricând. De 6 ani, o problemă birocratică pune în pericol o mulţime de vieţi
Un pod aflat într-o zonă intens circulată a Brașovului a devenit simbolul pericolelor concrete pe care le generează, în viața de zi cu zi, birocrația. Cu o traversă prăbușită de șase ani și structura metalică adânc afectată de rugină, podul nu e reabilitat pentru că două instituții nu pot finaliza schimbarea administratorului acestui obiectiv.
De Claudiu Loghin la 12.09.2023, 08:52Podul are o lungime de aproximativ 170 de metri și face parte din fosta șosea ocolitoare a Brașovului. Traficul auto în zonă, în special cel industrial, este unul intens, zi și noapte.
Podul-capcană din Braşov
"Aşa arată una din balustradele podului în această zonă: pe aprope toată lungimea este plină de rugină, iar structura metalică este integral compromisă. Şi spun că în această zonă pentru că, de exemplu aici, iată, una dintre traversele din beton care susţineau trotuarul s-a probuşit de şase ani. Şase ani în care tot ce au făcut autorităţile a fost să instituie o restricţie de tonaj şi că monteze indicatoare care interzic accesul pietonal. Oricum aici pietonii nici nu aveau pe unde trece", arată Claudiu Loghin, reporter Observator.
"E 3,5 tone şi trec TIR-uri noaptea, TIR-uri pline cu marfă. Ce se poate întâmpla? Păi să se ducă şi a două grindă şi până nu cade cineva în râu cu maşina, nu...", spune un localnic. "Are mai mult de 2 ani de când a căzut grinda aici, de când e căzută", spune un alt localnic. "TIR-urile au o ocolitoare pe partea cealaltă, dar tot pe aici circulă şi poate să se întâmple oricând orice", comentează cineva.
- Pod rutier şi pietonal, un pericol de temut de 6 ani. Birocraţia blochează orice reparaţii
- Decizia fatală care a dus la accidentul cu 3 morți din Buzău. Mașină spulberată de un tren, la trecerea de cale...
- Deţinut la Penitenciarul de Maximă Siguranţă Gherla, găsit spânzurat în baie, cu urme de violență pe corp....
Blocaţi de birocraţie
Cum s-a ajuns în această situație? Podul și sectorul de drum de care aparține au fost, inițial, ale Primăriei Brașov. Și au ajuns, apoi, la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Instituție care, acum, vrea să dea podul înapoi Primăriei. Pentru ca schimbarea de administrator să poată fi făcută, trebuie însă că Primăria să termine intabularea podului și drumului din care acesta face parte, iar CNAIR să actualizeze expertiza tehnică a stării podului.
"Suntem în faza de reglementare a situaţiei juridice a terenurilor aferente ale acestui drum. Sperăm să se rezolve cât mai repede, după care prin hotărare de guvern acel pod va trece la minicipiu. În momentul în care discutăm încă este în administraţia Companiei Naţionale de Infrastuctură Rutieră", a declarat Sorin Toarcea, purtător de cuvânt Primăria Brașov.
Niciuna din instituțiile care trebuie să descâlcească această încurcătură birocratică nu poate estima când ar putea fi reabilitat podul.