Primul strat de asfalt pe Drumul Expres Craiova - Pitești. Cum arată mobilizarea de pe șantier: sute de utilaje și 1400 de muncitori
Cel mai aşteptat proiect de infrastructură rutieră din Oltenia prinde viteză. Pe drumul expres Craiova- Piteşti se toarnă primele straturi de asfalt, iar compania de drumuri este optimistă în ceea ce priveşte evoluţia lucrărilor. O echipă Observator a filmat mobilizarea din şantier.
De Nicu Tatu la 02.04.2021, 17:25- EDIŢIE SPECIALĂ Observator. Primele EXIT POLL-uri ale Alegerilor Prezidenţiale, ora 21:00, LIVE la Antena 1
- COMPARAŢIE. Prezenţa la vot pe ore în primul tur al alegerilor prezidenţiale din 2014, 2019 şi 2024
Aşteptat de un deceniu, drumul de mare viteză care va lega capitala Olteniei de Bucureşti e tot mai aproape de a fi dat în folosinţă. Pe tronsonul al doilea, lucrările au depăşit deja gradul de execuţie de 70%. Iar mobilizarea constructorului îi face pe cei de la compania naţională de drumuri să fie optimişti.
Sute de utilaje, 1400 de muncitori şi 3500 de tone de asfalt, care se toană în fiecare zi. Dincolo de cifrele din şantier, asistăm la momentele care transformă cel mai mare vis al oltenilor în realitate. În luna decembrie, am putea să circulăm pe variantele care ocolesc oraşele Balş şi Slatina.
Bogdan Bratu - director DRDP Craiova: S-au rezolvat problemele exproprierilor, problemele relocărilor. S-a obţinut săptămâna trecută finanţarea de la Uniunea Europeană. Deci nu mai este niciun impediment ca acest drum Craiova-Piteşti să nu fie finalizat.
Vestea i-a bucurat mai ales pe şoferii nevoiţi să îşi testeze zilnic nervii pe actualul drum către Capitală, care trece prin Balş. Aici, oamenii sunt nevoiţi să stea zeci de minute în trafic pentru a traversa oraşul, chiar dacă de la un capăt la celălalt nu sunt mai mult de şapte kilometri.
Localnic: Circulaţia asta te înnebuneşte. Mai ales vinerea după amiază, lunea, e teroare.
Şofer: Foarte aglomerat.
Şofer: Toată lumea promite şi în final nu se face nimic.
Drumul expres Craiova Piteşti este împărţit în patru tronsoane şi are o lungime totală de 120 de kilometri. Pe primele trei tronsoane se lucrează, dar pe cel de-al patrulea, deşi atribuit prin licitaţie publică, lucrările sunt în aşteptare. Asta pentru că procedura de atribuire a fost contestată.