Video

Pe "autostrada muzeu" din judetul Cluj, şoferii au ajuns să circule cu 60 de kilometri la oră. Șofer: ”Sunt multi subcontractori și banii se duc în altă parte”

De Alex Prunean.
Publicat: 22.03.2021, 21:06.
Actualizat: 22.03.2021, 21:07

După ce că-s oricum puţine, autostrăzile noastre n-au nici noroc în viaţă. O porţiune din Autostrada Transilvania, în judeţul Cluj, e afectată acum de alunecări de teren. E vorba de un tronson pe care şoferii circulă deja de aproape trei ani. Un lot care a primit numele de "autostrada muzeu", după ce le-a luat autorităţilor doi ani să o inaugureze, deşi cei zece kilometri erau deja finalizaţi.

Cu 60 de km pe oră. Aşa circulă şoferii pe o bucată de autostradă unde, în teorie, ar trebui să poată rula cu 130 de km pe oră. Tronsonul care leagă localitatea Nadăşelu de Cluj-Napoca prin Gilău e din nou afectat de alunecări de teren.

Alex Prunean, reporter Observator: ”Aceasta bucată imensă de taluz, lungă de peste 50 de metri, a luat-o la vale cu tot cu rigolele de scurgere și a ajuns până aproape de banda 1 de circulatie. Terenul este în continuare extrem de instabil, astfel că o noua alunecare se poate produce oricand”

Alunecarea de teren a denivelat asfaltul

Doar parapetele de pe margine a împiedicat bolovanii să ajungă pe şosea. Cum alunecarea de teren a făcut şi denivelări în asfalt, o bandă de circulaţie a fost închisă şi viteza a fost limitată. Pe lângă toate astea…

Alex Prunean, reporter Observator: ”Malul de pamant si bolovani a acoperit și șantul de colectare a apelor pluviale, astfel ca o ploaie mai serioasa, apa nu mai are pe unde se scurge, deci ne putem astepta ca autostrada să fie inundată”.

Problemele de pe acest lot de autostradă nu sunt o noutate. Surpări au fost şi în timpul construcţiei, şi după. A fost nevoie de reasfaltări, iar crăpături au apărut chiar şi în betonul taluzului. Iar şoferii par deja resemnaţi.

Șofer 1: ”Sunt multi subcontractori, cine ia lucrarea nu le face, sunt mulți subcontractori și banii se duc în alta parte, lucrarea e altcumva”.

Șofer 2: ”Depinde și de constructorul care le face. Altfel nu se explică. Cum în alte țări se fac autostrazi bune, numai la noi nu? Nu se face nici taluzarea cum trebuie, nici terasamentul cum trebuie”.

Tronsonul dintre Nădăşelu şi Gilău, inaugurat după 2 ani de la finalizarea sa

Singurul răspuns de la compania de drumuri a fost că autostrada încă e în garanţie şi problema ar trebui remediată pe banii constructorului. Tronsonul de doar 8,7 kilometri dintre Nădăşelu şi Gilău a fost inaugurat în anul 2018, deşi fusese finalizat în 2016. Atunci şi-a căpătat şi numele de "autostrada Muzeu". Totul a costat peste 260 milioane de lei.

Descarcă aplicaţia Observator News din Google Play sau App Store şi fii la curent cu ştirile momentului din România şi din lume.