Prin ce a trecut Ana, o tânără care şi-a rezervat o cazare în Costineşti. "Am rugat-o să îmi dea share location"
Este sezonul vacanţelor şi al escrocheriilor pe internet. Blogurile de călătorii sunt pline de experienţe dezastruoase: concedii plătite la pensiuni fantoma, hoteluri frumoase doar în fotografiile de pe site şi proprietari care cer avans, apoi dispar. Există, însă, metode care te pot feri de înşelăciuni.
De Ingrid Tîrziu la 25.07.2023, 19:32George şi-a dorit o vacanţă de vis la Instanbul, doar că totul s-a transformat într-un coşmar odată ce a ajuns la destinaţie. Cazarea, rezervată pe o platformă cunoscută, arăta cu totul altfel în realitate.
George: Locaţia aleasă avea un rating avea un rating destul de bun. M-a atras numărul semnificativ de reviewuri şi pozele de prezentare, dar atunci când am ajuns la locaţie am constatat că fotografiile au fost realizare probabil după renovarea hotelului care a avut loc acum câţiva ani, dar în realitate ascundeau igrasia şi camerele de mici dimensiuni.
Blogurile de călătorii, pline de experienţe dezastruoase
În plasa escrocilor de pe internet a picat şi Ana. A rezervat o cazare în Costineşti care, în relitate, nu exista.
- Un grup infracţional din România a dat ţeapă cu criptomonede de peste 4,71 milioane de lei. Metoda prin care...
- "Cel mai mare ţepar imobiliar al Clujului", avere de milioane de euro. Apar noi victime în schema cu apartamente...
- Patronul care a dat o țeapă de 800.000 de euro cu mobilă la comandă, prins lângă Chişinău. Şi-a rupt...
Ana: Mi s-a cerut un avans de jumătate din totalul sumei de cazare, pe care dorea să-l transfer printr-un cont bancar. A doua zi eu am revenit iar domnişoara respectivă îmi spune să-i transfer banii prin altă modalitate. Am zis să cercetez un pic totuşi cazarea, având în vedere că era doar pe BEEP şi pe ceva site-uri din alte ţări. După poze am văzut că mai era o altă cazare cu aceleaşi poze. Am rugat-o să-mi dea share location şi mi-a spus că "nu sunt la cazare".
Ingrid Tîrziu, reporter Observator: Cea mai simplă metodă pentru a verifica dacă rezervarea noastră există cu adevărat este să luăm imaginile şi să le introducem în aplicaţia Google Lens. Aşa aflăm de fapt că peniunea nu există de fapt, iar imaginile sunt preluate de la unităţi de cazare din România şi Grecia.
Specialiştii ne recomandă să ne informăm din mai multe surse atunci când urmează să facem o rezervare.
Daniel Lăcustă, director online agenţie de turism: Un lucru pe care ni-l oferă tehnologia este să verificăm unitatea de cazare cel puţin pe exterior prin Google Maps. Avem această posibilitate, să vedem un street view, dacă hotelul acela există la adresa pe care o primim în contract. Dacă nu găsim niciun review dat de o persoană din România, dacă sunt 3000 de reviewuri, toate date de persoane din Asia, de exemplu e foarte posibil ca aceea să fie o schemă de înşelătorie.
Ciprian Enea, consultant în turism: Aş evita să cumpărăm direct de la proprietari sau de pe site-uri pe care nu le cunoaştem sau fără nume. Platformele cunoscute practic sunt un intermediar, un suport de marketing între cel care are structura de cazare şi client. În cazul unor platorme cunoscute avem toate şansele ca platforma să-şi asume eşecul rezervării şi să ne putem recupera o parte din bani.
Alte trucuri pe care le putem aplica sunt să verificăm vechimea companiei care deţine cazarea şi chiar existenţa ei fiscală, mai ales dacă vorbim despre o cazare în România.