Antena LIVE

Curs valutar

Tragedia aviatică de la Suceava s-ar fi putut produce din mai multe motive. Mărturia unui pilot expert

Căldură, umiditate, curenţi de aer. Sunt cei trei factori care ar fi putut duce la accidentul aviatic de lângă Suceava. E noua ipoteză a unui pilot care îi cunoştea pe cei doi și care a văzut imaginile tragediei.

De la 06.08.2018, 22:42
WhatsApp
Vezi și:

Căldură, umiditate, curenţi de aer sunt cei trei factori care ar fi putut duce la accidentul aviatic de lângă Suceava. E noua ipoteză a unui pilot care îi cunoştea pe cei doi. Şi care a văzut imaginile tragediei. În continuare, însă, stă în picioare şi varianta unei erori umane. Sorin Boghiş şi Cornel Marinescu zburau împreună de puţin timp. Iar exerciţiul pentru care se antrenau este unul dificil şi extrem de riscant. Pilotul Cornel Marinescu va fi înmormântat mâine. Iar rezultatele necropsiei arată că a murit din cauza rănilor provocate de impact.

Un fost pilot de acrobaţie, cu mii de ore de zbor, a analizat imaginile tragediei. Prima ipoteză ar fi că motorul nu a cedat!

PAUL MITU, fost pilot de acrobaţie

Botul avionului de deasupra este îndreptat către în jos. Manevra care există şi care apare este pierderea portanţei, înclinarea pe o aripă.

Pe acelaşi subiect

Asta nu înseamnă neapărat că a fost o greşeală umană. În acrobaţie, umiditatea, temperatura şi curenţii de aer sunt factori extrem de importanţi. Sâmbătă, la momentul accidentului, în Suceava erau 27 de grade şi umiditate crescută.

Manevra care a ucis un pilot şi a rănit grav un altul se numeşte zbor în oglindă. În mod normal, avionul din partea de jos a formaţiei, la finalul execuţiei, reduce viteza şi rămâne în urma celui de sus. Astfel, aeronava care zboară pe spate poate face o jumătate de tonou pentru a se întoarce la un zbor normal. Undeva, ceva nu a funcţionat.

SORIN STOICESCU, expert în aviație:

Uneori celor mai buni li se intampla sa greseasca. Pilotii trebuie sa se sincronizeze din punct de vedere al evolutiei aeronavelor, al vitezei, al distantei pe care sa o tina intre ele.

Iar, în momentul în care intervin căldura şi umiditatea crescute, distanţa regulamentară în formaţie trebuie mărită.

Acrobaţia cu avionul necesită mult antrenament şi precizie, mai ales în formaţie. Iar cea din care făceau parte Cornel Marinescu şi Sorin Bochiş era la început. De mai puţin de două luni cei doi piloţi zburau împreună.

Ancheta va stabili cu exactitate dacă a fost o eroare umană, sau o defecţiune tehnică. Dar va dura. Între timp, o familie se pregăteşte de înmormântare, iar alta înalţă rugăciuni pentru cel care a supravieţuit. Starea lui Sorin Bochiş este, pentru moment, stabilă.

FLORIN GRĂMADĂ, medic Spitalul de Neurochirurgie Iași:

În cursul acestei zile repetă explorări cranio cerebrale şi toraco abdominale astfel încât să vedem şi dacă aceste leziuni sunt în continuare sub contrul. Prognosticul rămâne rezervat.

Sorin Bochiş are aproape 12 mii de ore de zbor. Este instructor şi unul dintre cei mai experimentaţi piloţi de acrobaţie din România. Cornel Marinescu era, şi el, pilot instructor. Cu aproape 14 mii de ore de zbor. Şi activa în formaţia Hawks of Romania a Aeroclubului României.

Redactia Observator

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie. ...

social observator19 avioane factori ciocnire
Întrebarea zilei
Dacă aţi putea alege din nou, aţi opta pentru acelaşi loc de muncă?

Da

Nu

*după apăsarea butonului "Votează" pagina se va reîncărca pentru afișarea rezultatelor

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰

Stiri Sportive Citește și
Peste ce a dat un instalator care făcea reparații într-o vilă. S-a...
Fanatik.ro
Publicat 21.11.2024
Colonel american: Rusia are tot dreptul să atace NATO acum
spotmedia.ro
Publicat 21.11.2024
Culmea birocrației: O fetiță trecută, din greșeală, băiat în certificatul...
spotmedia.ro
Publicat 20.11.2024
Ce se întâmplă cu toți pensionarii din România cu pensii mai mici de 3.000 de...
Gandul
Publicat 21.11.2024
Lasconi şi Simion, la podcastul comediantului „Micutzu”. „Îmi vine să vă...
Adevărul
Publicat 21.11.2024
Ce a transmis fiica Elenei Lasconi după apariția la dezbaterea prezidențială....
A1
Publicat 21.11.2024
Horoscopul zilei de 22 noiembrie 2024. Racii își pot transforma pasiunile...
CaTine
Publicat 21.11.2024
Bianca Drăgușanu, primele declarații după ce poliția a fost chemată la...
spynews.ro
Publicat 21.11.2024
Uluitor! Încă o țară merge la TAS împotriva României
GSP
Publicat 21.11.2024
Clădirea emblematică din București, demolată. Palatul impunător a fost...
Click.ro
Publicat 21.11.2024
Temperatura ideală pentru centrala termică. La cât să o setezi pentru a nu-ți...
Useit
Publicat 19.11.2024
Care este numele real al lui Culiță Sterp. Ce apare în buletinul lui, de fapt
Redacţia.ro
Publicat 21.11.2024
Super-armele cerute insistent de Ucraina Occidentului și cum au influențat ele...
libertatea.ro
Publicat 21.11.2024
Coldplay a lansat videoclipul piesei „The Karate Kid”. Formația a colaborat...
ZU
Publicat 21.11.2024
Paste cu broccoli și măsline. Rețetă simplă și hrănitoare
Hello taste
Publicat 21.11.2024
Mononucleoza infecțioasă la copii: cauze, simptome și tratament
Deparinti
Publicat 21.11.2024
Problema numărul 1 a României, în viziunea lui Kelemen Hunor:...
ziare.com
Publicat 21.11.2024
Adamari López a împărtășit detalii picante din relația cu Toni Costa....
Happy
Publicat 21.11.2024
Nouria Nouri, fosta soție a lui Daniel Iordăchioaie, și-a cunoscut actualul...
DIVA
Publicat 23.09.2024
Operația cu laser pentru dinți. La ce se folosește în stomatologie
Medicool
Publicat 21.11.2024