"Un pericol foarte mare. Nu a fost lucrarea bună". O porțiune din Centura Sucevei, avariată grav de alunecările de teren. Șoferii nu se simt în siguranță
La 8 ani de la darea în funcţiune, o porţiune din centura Sucevei, are nevoie de consolidare şi asta pentru că malul de pământ o ia la vale. Acesta a pus presiune şi a deplasat spre şosea dalele de beton ale şanţului.
De Angela Bertea la 20.05.2023, 09:58Soseaua de centura a municipiului Suceava este afectata de alunecari de teren, pe tronsonul care face legătura între localitățile Șcheia şi Pătrăuți.
Angela Bertea, reporter Observator: Bucata de pământ desprinsă din mal a împins pur şi simplu dalele betonate mai bine de jumătate de metru spre carosabil.
Nicolae Popovici, purtător de cuvânt DRDP Iași: Taluzul s-a surpat pe o suprafaţă de 320 mp şi a afectat şanţul pavat pe o lungime de 25 de metri şi a înaintat spre acostament cu aproximativ 0,7 metri.
Cristian Șologon, subprefect Suceava: Cauza poate fi una singură. Am avut parte precipitaţii abundente în perioada precedentă. Este foarte clar că apa subterană a influenţat geometria zonei.
- Asigurarea obligatorie a locuințelor se scumpește. Ce despăgubiri primesc românii în caz de cutremure,...
- Clădirea şi parcarea unui liceu din Suceava, distruse în urma unei alunecări de teren. O groapă de câţiva...
- O alunecare de teren a blocat din nou traficul pe Valea Oltului. Mai mulți copaci și bolovani s-au prăvălit pe...
Specialiștii spun că urmează să fie efectuată o expertiză în zona afectată
Șofer: Nu îl face deloc bine. Este un pericol foarte mare, mai ales pentru circulaţia tirurilor.
Șofer: Nu a fost lucrarea bună. Altceva ce să mai zic.
Specialiștii spun că urmează să fie efectuată o expertiză în zona afectată pentru a se stabili masurile ce se impun. De altfel, nu este singura problema de pe acest tronson.
Angela Bertea, reporter Observator: Apele pluviale au săpat adevărate cratere în malul de pământ, unele de peste 2 m, care susţine acest viaduct.
Cristian Șologon, subprefect Suceava: Sunt şi o serie de ravene în zona viaductelor, care nu afectează structura de siguranţă a lor, dar le avem şi pe acelea sub monitorizare, tocmai ca să nu ajungem într-o situaţie în care siguranţa traficului să fie pusă în pericol.
Acest tronson preia și traficul greu dinspre vama Siret şi a fost dat în folosință în anul 2015.