Antena LIVE

Curs valutar

Cât au ajuns să câștige șoferii de camion în Marea Britanie. Supermarketurile au rămas cu rafturile goale și se bat pe angajați

Lanțul de supermarketuri Tesco oferă un bonus de angajare de 1.000 de lire sterline (1100 euro) pentru șoferii de camioane care se alătură companiei până la sfârșitul lunii septembrie. Este o măsură disperată pentru a rezolva criza acută de angajați care a făcut ca rafturile supermarketurilor să fie goale, relatează The Guardian.

De la 28.07.2021, 17:34
WhatsApp
Șofer de camion la Tesca Profimedia

Din cauza lipsei de șoferi și a cererii crescute, aceștia sunt acum plătiți cu până la 20 lire sterline pe oră, ceea ce, la o săptămână obișnuită de 55 de ore, reprezintă câștiguri anuale de 50.000 lire sterline, adică aproape 59.000 de euro pe an (aproximativ 5000 de euro pe lună) relatează presa britanică.

Anunțul de angajare cu bonusul de 1000 de lire sterline a fost publicat pe site-ul Tesco: „Veți juca un rol vital pentru clienții și comunitățile noastre, reprezentând Tesco pe autostrăzile și căile de acces din Marea Britanie”, le transmite Tesco viitorilor angajați, potrivit The Guardian

De ce este penurie de șoferi de camion în Marea Britanie

Oferta pentru șoferii de vehicule grele vine pe fondul unei bătălii frenetice pentru cei cu permis special cauzată de mai mulți factori: Brexit, pandemia de Covid-19 și o serie de modificări fiscale care au determinat mulți șoferi să renunțe.

Pe acelaşi subiect

Creșterea cererilor de livrare la domiciliu a oferit, de asemenea, o gamă întreagă de locuri de muncă alternative pentru șoferi, mai ales că programul livratorilor este mai avantajos decât cel al transportatorilor de marfă. 

Supermarketurile au rămas cu rafturile goale, nu mai au marfă pe stoc din cauza lipsei de șoferi

Lipsa de șoferi a condus la rafturi goale în unele supermarketuri din Marea Britanie, în special după creșterea cererii de produse specifice, cum ar fi înghețată, salată sau bere, pe vreme caniculară. Problemele au fost agravate de creșterea infecțiilor de Covid, mulți conducători auto, personal din depozit și lucrători din magazine au trebuit să se autoizoleze după ce au fost anunțați de aplicația NHS de testare și urmărire a cazurilor Covid. 

Retailerii au avertizat că ar putea lupta pentru a satisface cererea de șoferi până la toamnă. Restanțele de aprovizionare au scăzut stocurile în iulie la minime record pentru a doua lună consecutiv.

Marea Britanie are nevoie de 90.000 de șoferi de camion

Logistics UK, care reprezintă proprietarii de marfă, inclusiv supermarketurile, a estimat o penurie de 90.000 de șoferi de vehicule grele, inclusiv 25.000 de șoferi din UE care au plecat acasă după Brexit. ”Am avertizat că există o penurie de șoferi și ajungem acum la apogeul vacanțelor școlare, când acei șoferi care au lucrat în timpul pandemiei vor dori să plece în vacanță cu copiii lor ”, a spus un purtător de cuvânt al Logistics UK. 

Având în vedere concurența, a crescut de patru ori numărul anunțurilor online pentru angajați în transporturi, logistică și depozite față de perioada pre-pandemie, cel mai mare boom din orice sector, potrivit analizei realizate de Oficiul de Statistică Națională.

Salariile șoferilor au crescut și cu 20%

Persoanele din industrie spun că salariul șoferilor a crescut deja cu 10% și 20% ca urmare a concurenței pentru angajați, dar acest lucru nu a reușit să atragă mai mulți doritori. Guvernul a încercat să ușureze problema extinzând numărul de ore în care șoferii pot lucra fără pauză și relaxând restricțiile la livrări dimineața devreme sau seara târziu. 

De asemenea, a intensificat facilitățile pentru instruire. Dar experții spun că acest lucru nu rezolvă problema imediată, deoarece poate dura mai mult de șase luni pentru a pregăti un nou șofer de camion. Logistics UK vrea ca guvernul să ofere vize pentru lucrătorii sezonieri pentru a permite mai multor șoferi din UE să intre în Marea Britanie, în special în sezonul de sărbători, când șoferii britanici încearcă să-și ia liber. 

Supermarketurile au mărit tarifele furnizorilor pentru a acoperi salariile mărite în cazul șoferilor

Asda, Tesco și Sainsbury’s au crescut tarifele pentru unii furnizori pentru a acoperi costurile de livrare crescute după ce au fost forțați să crească salariile. Asda le-a scris furnizorilor care folosesc serviciul său de colectare cerând o creștere cu 5% a plăților pentru costurile de transport, acuzând lipsa națională de șoferi. Al treilea cel mai mare supermarket din Marea Britanie a declarat că are nevoie de ajutor pentru a face față unei creșteri cu 12% a costurilor pentru conducătorii auto în unele zone.

Un mesaj al Tesco către unii furnizori anunța o mărire cu aproape 18% a plăților de livrare la sfârșitul lunii trecute, dintre care mai mult de 10 puncte procentuale a fost determinată de creșterea salariilor pentru șoferi.

Și Asda a dat vina pentru lipsa șoferilor pe Brexit, care a afectat drepturile șoferilor europeni de a lucra în Marea Britanie. În plus au contribuit și pandemia de Covid, care a restricționat călătoriile transfrontaliere și a trimis mulți șoferi acasă pentru perioade lungi de lockdown și lipsa facilităților de testare.

Unii șoferi au renunțat la job și din cauza modificărilor fiscale, de exemplu șoferi care anterior erau considerați lucrători independenți, plătindu-și singuri impozitele, trebuie acum plătiți prin PAYE (Pay as You Earn) - adică angajatorul deduce taxele din venitul angajatului. 

Redactia Observator

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie. ...

marea britanie sofer camion job angajati supermarket
Întrebarea zilei
Vei merge la vot în turul 2 al alegerilor prezidențiale?

DA

NU

*după apăsarea butonului "Votează" pagina se va reîncărca pentru afișarea rezultatelor

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰

Stiri Sportive Citește și
Rezultate oficiale vot diasporă – alegeri preşedintele României! Pe cine au...
Fanatik.ro
Publicat 24.11.2024
Fețe, fețe la prezidențiale – Imagini inedite cu candidații la vot (Galerie...
spotmedia.ro
Publicat 24.11.2024
Nu vă lăsați mințiți
spotmedia.ro
Publicat 23.11.2024
Meteorologii Accuweather anunță 3 zile consecutive de ninsori și viscol în...
Gandul
Publicat 24.11.2024
Secretul succesului suveranistului Călin Georgescu la alegerile prezidențiale....
Adevărul
Publicat 24.11.2024
De ce Carmen Iohannis nu a votat alături de soțul său, Klaus Iohannis, la...
A1
Publicat 24.11.2024
Horoscopul zilei de 25 noiembrie 2024. Peștii sunt perfecționiști. Află ce se...
CaTine
Publicat 24.11.2024
Andrei Rotaru și Cristina, femeia pe care a părăsit-o pentru ispita Diandra, au...
spynews.ro
Publicat 22.11.2024
S-au aliat OFICIAL cu Kosovo împotriva României în războiul de la TAS:...
GSP
Publicat 22.11.2024
Alegeri prezidențiale 2024. Exit-poll, la ora 21.00. Marcel Ciolacu și Elena...
Click.ro
Publicat 24.11.2024
Cel mai sănătos fruct din lume. Are un scor nutrițional de 96 din 100
Useit
Publicat 24.11.2024
Doliu în lumea artistică din România! Artistul a suferit un infarct înaintea...
Redacţia.ro
Publicat 23.11.2024
Ce așteptări au românii de la noul președinte al țării: „O viață mai...
libertatea.ro
Publicat 24.11.2024
Cher a vorbit despre singurul bărbat care s-a despărțit de ea: „Am fost...
ZU
Publicat 24.11.2024
Biscuiți cu dovleac copt și ciocolată, plini de savoare și culoare
Hello taste
Publicat 24.11.2024
6 sfaturi pentru a reduce timpul petrecut de copii în fața ecranului
Deparinti
Publicat 24.11.2024
Cine este Călin Georgescu, independentul care l-a învins și pe George...
ziare.com
Publicat 24.11.2024
Cine pleacă din distribuția seriei Golden Boy – Dragoste rebelă. Este vorba...
Happy
Publicat 22.11.2024
Nouria Nouri, fosta soție a lui Daniel Iordăchioaie, și-a cunoscut actualul...
DIVA
Publicat 23.09.2024
Lipsa de fier: simptome care trebuie să-ți dea de gândit
Medicool
Publicat 24.11.2024