Fără reclame la păcănele în Belgia, de la 1 iulie. Guvernul vrea să reducă dependența și îndatorarea
Guvernul belgian a decis joi să interzică publicitatea pentru jocurile de noroc pe mai multe platforme, începând cu data de 1 iulie, în încercarea de a combate dependenţa şi îndatorarea, urmând ca la o dată ulterioară să intre în vigoare şi alte interdicţii privind publicitatea pentru jocurile de noroc pe stadioane şi sponsorizarea cluburilor sportive, transmite Reuters.
"Guvernul este profund îngrijorat cu privire la impactul volumului mare de publicitate pentru jocurile de noroc asupra societăţii noastre. Iar pentru cei care vor să scape de dependenţa de jocurile de noroc, tsunami-ul de publicitate la jocurile de noroc este o problemă suplimentară", a declarat ministrul belgian al Justiţiei, Vincent Van Quickenborne.
Potrivit Executivului de la Bruxelles, publicitatea pentru jocurile de noroc va fi interzisă la televiziune, radio, cinematografe, reviste, ziare şi spaţii publice. De asemenea, va fi interzisă publicitatea online pe site-uri web şi social media.
Începând cu data de 1 ianuarie 2024 vor intra în vigoare noi interdicţii cu privire la publicitatea pentru jocurile de noroc pe stadioane iar începând de la 1 ianuarie 2028, companiile de jocuri de noroc nu vor mai putea sponsoriza cluburi sportive profesioniste, precum echipe de fotbal.
Limitarea reclamelor la jocuri de noroc, şi în România
- Tânăr constănţean, pus pe scandal la păcănele, i-a ameninţat pe poliţişti şi a distrus o parte din...
- Invidios pe norocul amicului său de păcănele, un braşovean i-a ameninţat soţia. Ce a păţit şantajistul,...
- Un bărbat supărat că și-a pierdut toți banii la păcănele a făcut un scandal uriaș cu polițiștii în fața...
Guvernul belgian susţine că decizia de interdicţie a publicităţii pentru jocurile de noroc vine după ce studiile ştiinţifice au demonstrat că publicitatea încurajează dependenţa de jocurile de noroc şi contribuie la acumularea de datorii pentru jocuri de noroc.
Conform noilor reguli, cheltuielile de sponsorizare nu vor mai fi deductibile pentru companiile care organizează jocuri de noroc.
În România, săptămâna trecută, Senatul a adoptat, în plen, proiectul care vizează limitarea publicităţii audiovizuale pentru jocurile de noroc şi pentru pariurile sportive. Senatorii au votat pentru permiterea reclamelor între orele 23:00 şi 6:00, iar reclamele outdoor nu pot depăşi 30 de metri pătraţi. Proiectul de act normativ pentru completarea art. 29 din Legea 504/2002 a audiovizualului şi pentru modificarea şi completarea Legii 148/2000 privind publicitatea va fi dezbătut de Camera Deputaţilor, for decizional în acest caz.