Țara care a reușit să resusciteze turismul după pandemie. Veniturile obținute de sărbători, mai mari cu aproape 50% față de anul trecut
Veniturile din turism obţinute de China în timpul sărbătorilor de Anul Nou chinezesc care s-au încheiat sâmbătă au crescut cu 47,3% faţă de anul trecut, datorită unui boom de călătorii interne, pe fondul unei pauze mai lungi decât de obicei, au arătat datele oficiale, citate de Reuters.
De Redactia Observator la 19.02.2024, 09:43Datele ar putea oferi o uşurare temporară decidenţilor politici, deoarece a doua cea mai mare economie a lumii se confruntă cu riscuri dezinflaţioniste pe fondul cererii slabe a consumatorilor, dar sustenabilitatea impulsului turismului rămâne incertă.
În timpul sărbătorii, cunoscută drept cea mai mare migraţie anuală din lume, atracţiile turistice din întreaga ţară au fost martorii unei mulţimi masive.
Cheltuielile pentru turismul intern au crescut cu 47,3%
Cheltuielile pentru turismul intern au crescut cu 47,3%, până la 632,7 miliarde de yuani (87,96 miliarde de dolari), faţă de aceeaşi perioadă de vacanţă din 2023, potrivit datelor Ministerului Culturii şi Turismului.
- Noul An Chinezesc: Cum influenţează Dragonul de Lemn zodiile în acest an. Vom asista la mari schimbări, dar mare...
- Anul Nou Chinezesc 2024 începe în 10 februarie. De ce anul Dragonului de Lemn este denumit şi Văduva Neagră
- Anul Nou Chinezesc 2024. Ce simbolizează Anul Dragonului de Lemn şi ce surprize aduce
Numărul deplasărilor interne efectuate în timpul sărbătorii din acest an a crescut cu 34,3% faţă de un an în urmă, însumând 474 de milioane.
În comparaţie cu vacanţa de Anul Nou Lunar din 2019, înainte ca pandemia de COVID să lovească ţara, cheltuielile pentru turismul intern au crescut cu 7,7%, iar călătoriile interne au crescut cu 19%, potrivit datelor ministerului.
Vacanţa mai lungă din acest an a stimulat cheltuielile generale
Dar vacanţa din 2024 a durat opt zile, cu o zi mai mult decât vacanţa de Anul Nou Lunar din 2019. Ministerul nu a publicat o defalcare a numărului de călătorii şi a cheltuielilor turistice pe zi. Cu toate acestea, în termeni absoluţi, vacanţa mai lungă din acest an a stimulat cheltuielile generale.
Sărbătoarea, numită şi Festivalul Primăverii, este în mod tradiţional momentul în care sute de milioane de oameni se întorc în oraşele lor natale cu avionul, trenul sau rutier, pentru a se reuni cu membrii familiei.
Pentru călătoriile internaţionale, China a asistat la aproximativ 13,52 milioane de călătorii de intrare şi de ieşire în timpul vacanţei, în creştere de 2,8 ori faţă de aceeaşi perioadă de vacanţă a anului trecut, potrivit Administraţiei Naţionale pentru Imigrări.
Totalul călătoriilor de intrare-ieşire din perioada vacanţei a revenit la 90% din nivelurile din 2019
Totalul călătoriilor de intrare-ieşire din perioada vacanţei a revenit la 90% din nivelurile din 2019, potrivit administraţiei. Pe măsură ce vizionarea filmelor devine una dintre cele mai populare activităţi de divertisment în timpul sărbătorii, veniturile de box-office ale ţării au depăşit 8 miliarde de yuani (1,11 miliarde de dolari) în cele opt zile, conform Administraţiei de Film a Chinei, marcând un nou record.
Economia s-a confruntat cu multiple provocări, inclusiv o scădere a sectorului imobiliar şi o cerere lentă de anul trecut, forţând factorii de decizie să reducă ratele dobânzilor pentru a stimula creşterea, chiar dacă multe economii dezvoltate s-au concentrat pe temperarea inflaţiei extrem de ridicate.
În timp ce autorităţile efectuează un joc de echilibru delicat pentru a susţine economia într-un moment în care semnele presiunilor dezinflaţioniste necesită mai multe măsuri de stimulare, banca centrală a Chinei a lăsat neschimbată duminică o dobândă de politică cheie, când a reînnoit împrumuturile pe termen mediu aflate la scadenţă.