Antena LIVE

Un pilot a uitat să pornească al doilea motor al unui avion cu pasageri la decolare. Lanț de greșeli uriașe comise în aer după lockdown

Reluarea traficului aerian după lunile de lockdown din cauza pandemiei de Covid are și efecte negative: piloții de curse au început să comită mai multe erori, scrie Bloomberg. 

De la 18.10.2021, 12:42
Avion la decolare Shutterstock

Pe măsură ce țările încep să se deschidă, se înregistrează o serie tot mai mare de greșeli comise în aer. De exemplu, în decembrie anul trecut un pilot de linie a uitat să pornească cel de-al doilea motor al avionului la o decolare, o greșeală care s-ar fi putut încheia cu un dezastru dacă nu ar fi abandonat în cele din urma decolarea. Pilotul a menționat în raportul său că recuperarea după ce a făcut Covid a fost una „dificilă pentru mintea mea” și a contribuit la „lipsa de concentrare”, potrivit Bloomberg.

Un alt pilot, care a stat în concendiu șapte luni din cauza pandemiei și-a dat seama aproape prea târziu că nu coborâse trenul de aterizare la doar 240 de metri de pistă. Un alt exemplu: un avion care a decolat de pe un aeroport aglomerat s-a îndreptat în direcția greșită. În cabină se afla un căpitan care nu mai zburase cu pasageri de șase luni. Toate aceste erori care s-ar fi putut încheia dezastruos au avut loc în SUA în ultimele luni, pe măsură ce piloții s-au reîntors la muncă. În fiecare caz, echipajul a dat vina pe faptul că nu a zburat în timpul lunilor de lockdown.

Incidentele se numără printre zecile de erori semnalate anonim de către piloții care și-au pierdut antrenamentul de la începutul pandemiei. Greșelile sunt semnalate într-o bază de date concepută pentru a identifica amenințările la adresa siguranței traficului aerian. Programul de monitorizare, finanțat de Administrația Federală a Aviației, este vechi de zeci de ani, dar acum lansează semnale de alarmă pe măsură ce avioanele au început să se întoarcă pe cer din întreaga lume.

Mulți piloții nu au zburat timp de mai multe luni

Pe acelaşi subiect

Măsurile luate de companiile aeriene din cauza pandemiei au făcut ca circa 100.000 de piloți la nivel global să lucreze foarte puține ore sau să intre în concediu pe termen lung, potrivit firmei de consultanță Oliver Wyman. Mulți nu au zburat timp de mai bine de 18 luni. După ce rata de vaccinare a permis reluarea călătoriilor, au început să apară tot mai multe îngrijorări că lipsa de competență, încredere sau pur și simplu un moment de blocaj ar putea duce la o tragedie.

„Este într-adevăr o situație critică. Ultimul lucru de care industria are nevoie acum este un accident grav” a comentat Uwe Harter, pilot al Lufthansa și vicepreședinte executiv la Federația Internațională a Asociațiilor Piloților de Linie. În timp ce unele companii aeriene oferă piloților un antrenament adecvat, altele oferă o pregătire minimă sau niciuna a spus Harter, care nici el nu a zburat din februarie 2020. „Reglementările pe care le avem nu sunt suficiente”.

Organizația Internațională a Aviației Civile, care stabilește standardele industriei, și Asociația Internațională a Transportului Aerian au remarcat aceste lucruri încă de acum câteva luni. Ambele organisme, precum și autoritatea de reglementare europeană au publicat ghiduri detaliate de instruire pentru a ajuta companiile aeriene să facă tranziția piloților care au stat pe tușă timp de mai multe luni. 

Piloții din SUA, Asia și Europa susțin că cei întorși după o lungă perioadă de pauză au diferite grade de abilitate și încredere inclusiv după ce au finalizat programe de antrenamente.  Acest lucru este cauzat parțial de faptul că nici teoria, nici practica într-un simulator de zbor nu poate reproduce presiunile din viața reală dintr-o cabină de avion. În plus, aceste pregătiri nu iau în considerare stresul psihologic, emoțional și financiar la care este supus echipajul.

Pandemia a cauzat pierderi uriașe pentru industria aviatică: 138 de miliarde de dolari anul trecut și alte 52 de miliarde de dolari așteptate în 2021 - de când Covidul a oprit călătoriile. Industria încearcă să recupereze o parte din veniturile pierdute, dar gestionarea acestor riscuri devine o povară suplimentară și una pe care companiile aeriene mai puternice au luxul de a o gestiona mai eficient decât companiile low-cost.

Piloții se tem după ce au stat la sol din cauza Covidului

În iunie anul trecut, un copilot la o companie aeriană din SUA care nu zburase timp de aproape trei luni a uitat să pornească mecanismul anti-gheață pentru senzorii de viteză a avionului. În 2009, aceiași senzori neactivați au declanșat prăbușirea zborului Air France 447 pe ruta Paris-Rio de Janeiro. Toate cele 228 de persoane aflate la bord au murit. 

Un căpitan de zbor de la Lion Air din Indonezia a spus sub protecția anonimatului că este atât de îngrijorat de capacitatea de zbor a colegilor săi, încât și-a redus propriile ore de zbor. În ceea ce privește siguranța în aer, Indonezia stă cel mai prost din lume, cu 105 accidente și 2.356 de decese asociate, mai rău decât Mexicul și Venezuela, arată datele Rețelei de Siguranță a Aviației din 1945 până în octombrie 2021.

Căpitanul a spus că a fost nevoit să preia comanda aeronavei atunci când se apropiau de Aeroportul Internațional Ahmad Yani din Semarang în timpul unui zbor la mijlocul anului trecut. Copilotul său nu mai zburase de 3 luni și nu a observat că aeronava nu avea activat sistemul de ghidare a aterizării.  Acest lucru poate părea un incident minor, dar numărul de aterizări executate prost în întreaga lume aproape s-a triplat în comparație cu perioada de dinainte de pandemie.

Ți-a plăcut acest articol?

pandemie piloti avion industrie
Întrebarea zilei
Nomazii digitali ar putea primi interdicţie în cafenele. Obişnuiţi să lucraţi în oraş?

Da

Nu

*după apăsarea butonului "Votează" pagina se va reîncărca pentru afișarea rezultatelor

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰

Facebook WhatsApp LinkedIn Twitter Email
Stiri Sportive Citește și
Bani mulți de la stat pentru toți românii care au curte. Trebuie doar să...
Fanatik.ro
Publicat 19.05.2024
Singura gară din țară care a fost construită ca o insulă. Deservea două...
Fanatik.ro
Publicat 18.05.2024
Curând vom fi martorii unui eveniment unic în viață
spotmedia.ro
Publicat 14.05.2024
Adevărul despre CEL MAI CONSUMAT aliment de români! Doctorul Vlad Ciurea:...
Gandul
Publicat 18.05.2024
Cum recrutează Moscova refugiați ucraineni pentru acte de sabotaj peste hotare....
Adevărul
Publicat 18.05.2024
Mesaje de Izvorul Tămăduirii 2024. Ce să le transmiți celor dragi în această...
A1
Publicat 10.05.2024
Horoscopul zilei de 21 mai 2024. Leii se pot confrunta cu conflicte. Află ce se...
CaTine
Publicat 20.05.2024
Cum se simte premierul Robert Fico, după ce a fost împușcat de cinci ori. Noi...
spynews.ro
Publicat 18.05.2024
Atenție, imagini dure! Cea mai frumoasă prezentatoare, desfigurată înaintea...
GSP
Publicat 18.05.2024
Cel mai mare viciu al Mariei Cârneci. Interpreta de muzică populară nu s-a...
Click.ro
Publicat 18.05.2024
Ce înseamnă semnalul SOS, de fapt. A fost folosit pentru prima dată acum mai...
Useit
Publicat 19.05.2024
1 mai pe litoral 2024! Marile festivaluri și concerte ce deschid noul sezon estival
Money.ro
Publicat 23.04.2024
Un milionar cu 25 de ani mai mare ar fi noul iubit al Simonei Halep. Imagini...
Redacţia.ro
Publicat 16.05.2024
Ciclonul care afectează Europa ajunge și în România: „Ne așteptăm la un...
libertatea.ro
Publicat 18.05.2024
Billie Eilish a lansat un nou album. Discul include 10 piese
ZU
Publicat 20.05.2024
Galette cu mere și căpșuni. O combinație simplă pentru un desert savuros
Hello taste
Publicat 20.05.2024
Cum îl determini pe copil să coopereze
Deparinti
Publicat 19.05.2024
Noi reguli pentru țăranii care vând în piețe. ”Eram doctori...
ziare.com
Publicat 16.05.2024
William Levy revine în două proiecte profesionale noi. Actorul își continuă...
Happy
Publicat 16.05.2024
Ceaiurile cu cea mai multă cofeină. Ce modificări pot produce în organism
Medicool
Publicat 20.05.2024
VIDEO | Soţia lui Băluţă a surprins şi reporterul cu ce a spus în interviu,...
orangesport.ro
Publicat 12.05.2024