Un sătuc italian vinde case la preţul unei cafele. Ce "capcane" îi aşteaptă pe viitorii proprietari
În 2019, un sat din sudul Italiei a devenit cunoscut datorită schemei de vânzare a caselor cu 1 euro, scrie Euronews. Aceste oferte sunt o modalitate pentru aşezările rurale, care se confruntă cu un declin demografic alarmant, să-şi sporească numărul de locuitori. În prezent, comuna Sambuca di Sicilia, din Provincia Agrigento, scoate din nou la vânzare locuinţe şi la 3 euro.
De Redactia Observator la 24.06.2024, 09:5320 de milioane de euro au intrat în economia locală, după ce oameni din toate colţurile lumii şi-au cumpărat locuinţe ieftine în satul sicilian. Acum, autorităţile au scos la licitaţie un nou lot de 10 case, iar preţul simbolic a crescut de la 1 euro la 3 euro.
Locuinţele, situate într-un vechi cartier, au fost abandonate după cutremurul din 1969. Proprietățile cu două sau cu trei dormitoare au o suprafaţă de 80 de metri pătrați. Unele clădiri au chiar şi trei etaje, terase şi curţi generoase. Unele, însă, sunt departe de a putea fi locuite. Viitorii proprietari vor trebui să efectueze lucrări ample de renovare, care pot ajunge şi la 200.000 de euro.
La fel ca și data trecută, există câteva "capcane" pentru potențialii cumpărători. Casele sunt vândute prin licitație celui mai mare ofertant, așa că prețul de cumpărare va fi probabil considerabil mai mare decât suma simbolică de 3 euro.
Cum au schimbat schemele cu case la 1 € orăşelele italiene
- "Mi-a luat doi miei!" Scene de groază pentru sucevenii de la munte. Urşii înfometaţi dau iama în curţi şi le...
- "M-am uitat pe geam, am văzut că a venit dealul". Localitatea în care oamenii s-au temut că îi ia viitura cu tot...
- Un urs se leagănă relaxat în hamacul din curtea unui om, iar altul îl priveşte din zare. Imaginile, filmate în SUA
Anterior, majoritatea s-au vândut cu sume între 5.000 și 10.000 euro. Lucrările de renovare trebuie finalizate în termen de trei ani de la achiziție, altfel cumpărătorii pierd depozitul de 5.000 euro necesar în timpul procesului de licitare.
"Casele la prețul unui espresso" din Sambuca au adus venituri uriaşe la bugetul local, cu contracte generoase pentru constructorii, arhitecții și designerii locali. De câştigat a avut şi industria turistică, fiind deschise noi spaţii de cazare pentru vizitatori şi magazine de suveniruri.
Această strategie a schimbat și demografia orașului. Ofertele au fost populare mai ales în rândul cumpărătorilor din Statele Unite, iar sătucul italian a devenit cunoscut drept "Mica Americă" datorită comunității mari de expați.