Suma uriașă pentru care au fost vândute la licitație avionul şi limuzina lui Nicolae Ceauşescu
Avionul şi limuzina lui Nicolae Ceauşescu s-au vândut, seara trecută, la licitaţie. Primul avion de pasageri cu reacţie produs vreodată în România a fost vândut cu peste 100.000 de euro. Preţul de pornire al avionului a fost de 25.000 de euro. Şi limuzina fostului preşedinte s-a vândut la preţ bun, 95.000 de euro a plătit cel care şi-a dorit-o în colecţie. Aici, preţul de pornire fusese de 4.000 de euro.
De Redactia Observator la 28.05.2021, 11:16Rombac ''Super One-Eleven'' este considerat o bijuterie a industriei aeronautice locale. Prin lansarea acestui avion, fostul dictator Nicolae Ceaușescu a dorit o încununare a independenței industriei românești. Aparatul a fost scos la licitație pe 27 mai, de Artmark, pentru prețul de pornire de doar 25.000 de euro.
ROMBAC 1-11 (sau Rombac One-Eleven) este primul avion de pasageri cu reacție produs în România. A fost construit la Întreprinderea de Avioane București, după licența avionului englez mediu curier BAC 1-11, avion proiectat la începutul anilor ’60 și produs între anii 1963-1982 de compania British Aircraft Corporation.
Avionul "oficial" al lui Nicolae Ceauşescu
Zborul inaugural cu pasageri al avionului ROMBAC 1-11 avut loc un an mai târziu, în ianuarie 1983, pe ruta București-Timișoara, iar prima cursă externă a acestui aparat a fost efectuată în martie același an pe ruta București-Londra. Astfel, România devenea primul stat comunist din lume, exceptând URSS, care producea un avion de pasageri cu reacție, motoarele fiind fabricate în țara noastră la uzinele Aerofina și Turbomecanica, sub licență Rolls Royce.
Avionul „Super One-Eleven” a fost folosit pentru zborurile oficiale ale lui Nicolae Ceaușescu timp de 4 ani, între 1986 și 1989. Înainte de 1989, Întreprinderea de Avioane București, actuala Romaero Băneasa, a construit 9 aparate de acest tip, fiind singurul avion comercial cu reacție din Europa comunistă, cu excepția URSS.
Deşi a fost exploatat ani buni, chiar şi în zone de zbor dificile, niciun aparat construit la comanda lui Nicolae Ceaușescu nu s-a prăbuşit şi niciun pasager nu a murit la bord. De-a lungul istoriei aviației mondiale, există foarte puține tipuri de aeronavă care să aibă cifra zero în dreptul accidentelor mortale.