Iancu Guda, despre cum putem gestiona presiunea firmelor concurente. Ce trebuie să verificăm constant pentru a nu fi luaţi prin surprindere
O nouă rubrică IQ Financiar, cu Iancu Guda. Iancu ne spune cum putem gestiona presiunea firmelor concurente.
De Iancu Guda la 24.01.2025, 08:29- "Aduceţi salvarea până nu moare". O femeie a leşinat în îmbulzeală, la protestul AUR din Iaşi, lângă oamenii care jucau hora. Imagini la Observator 19:00, la Antena 1
- Cât spune Cătălin că a pierdut din salariu, după OUG "Trenuleţ". Câştiga 10.000 de lei lunar ca mecanic CFR
Cum se gestionează presiunea firmelor concurente? O dată pe an trebuie să ne uităm la indicatorii cheie: cifra de afaceri, profitul concurenţilor, structura lor de costuri, adică adaosul peste achiziţiile de la furnizori, ce salarii dau., câţi angajaţi au, stocurile, durata de plată a furnizorilor, marja pe care o fac cu furnizorii, durata de încasare a creanţelor, iau credite de la bănci, de unde iau bani? Fonduri europene? Ce fac cu banii? În ce investesc? Cât reinvestesc din profit în companie ca să se dezvolte? Este esenţial să ştii toate aceste lucruri pentru că, dacă nu, în caz contrar practic eşti deconectat, decuplat de la realitatea din piaţă şi nu ştii cum să te diferenţiezi. Ca să te diferenţiezi, implicit acest element, trebuie să ştii că trebuie să te diferenţiezi faţă de ceva.
Cum putem gestiona presiunea firmelor concurente
Cum şi unde găseşti aceste informaţii? Este simplu: cauţi pe Google numele concurentului şi pui raport de credit. O să găseşti foarte multe platforme unde la un click distanţă cu 10-15 lei poţi descărca aceste informaţii despre firmele concurente.
Spun companiile, spun antreprenorii se plâng că au o treime din ele provocări în ultimul chestionar BNR cu firmele concurente, atât elemente de concurenţă neloială, economie subterană, evaziune fiscală, cât şi tehnologia care te şi poate ajuta, dar îţi poate ridica şi bariere sau provocări importante: De ce? Pentru că toate acestea costă şi dacă nu ştii să le faci eficient s-ar putea să inveşti şi foarte mulţi bani şi să nici nu îţi iasă, dar trebuie să fii conectat mereu cu produsele substitut, care vin şi prin tehnologie sau diverse tendinţe îm domeniul tău pentru că aici sunt trei întrebări: Cine? Ce? Cât? Adică despre ce produs substitut e vorba sau ce tehnologie care vine să îmi fure afacerea, cât mă costă pe mine ca să dezvolt chestia asta şi dacă mă costă prea mult nu e logic să iau de la un prestator acest serviciu sau poate chiar să cumpăr o companie , care are deja produsul sau tehnologia implementată? Pentru că în caz contrar, dacă eşti decuplat de la toate aceste elemente, poţi intra în faliment brusc.
Cum ridic barierele de intrare în faţa concurenţei? Dacă investeşti milioane ca să ai o investiţie atât de mare greu de replicat şi să fie asta o barieră, e greu pentru că trebuie să ai foarte mulţi bani. Aşa că trebuie să te diferenţiezi prin loializarea clienţilor, prin costurile de schimbare, te interconectezi cu clientul tău, îi oferi un abonament, astfel încât clientului să îi fie greu să plece de pe o zi pe alta.