Video Două din trei companii româneşti nu rezistă mai mult de 10 ani. Iancu Guda, despre cum îţi poţi construi o afacere de succes
Specialistul economic al Observator, Iancu Guda, ne spune astăzi, în cadrul rubricii IQ Financiar, despre cum se finanţează afacerile la început de drum.
- Învestirea lui Donald Trump LIVE VIDEO. Când depune jurământul şi ce ordine executive va semna imediat după. DETALII la Observator 12:00, la Antena 1
- Două din trei companii româneşti nu rezistă mai mult de 10 ani. Iancu Guda, despre cum îţi poţi construi o afacere de succes
Vorbim despre antreprenoriat, cum se dezvoltă companiile şi, mai important de atât, care sunt greşelile care duc la eşecul acestora. E foarte important pentru o companie aflată la început de drum să găsească finanţare, dar în acelaşi timp e şi foarte greu. Asta pentru că există dificultăţi în a te finanţa pe canalele clasice. În România, aproximativ 60% din bani vin de la furnizori, 20% de la bănci şi 10% din profit reinvestit. La început de drum e foarte greu să obţii finanţări de la bănci pentru că nu ai trecut prin care să poţi demonstra performanţa companiei. De asemenea, e foarte greu să obţii stocuri de la furnizori pe care să le plăteşti mai târziu pentru că, la fel, nu ai istoric de achiziţii. E foarte puţin probabil şi să ai active pe companie pe care să le foloseşti ca să garantezi fie pentru bancă un credit, fie pentru furnizor linia de credit.
Din păcate, în România, 2 din 3 afaceri nu rezistă mai mult de 10 ani
Cele mai importante idei care te ajută să facilitezi o finanţare la început de drum sunt următoarele. Contează să ai o idee scalabilă, adică afacerea ta să poată creşte fără să investeşti direct proporţional. Cu alte cuvinte, dacă ai făcut 100.000 de euro cu o investiţie de 10.000 de euro, nu înseamnă că trebuie să pui 20.000 ca să generezi 200.000. Apoi, trebuie să ai un model de afacere care se diferenţiază de concurenţă, adică o idee foarte clară care merge direct la ţintă. Pentru asta trebuie să-ţi cunoşti foarte bine clienţii şi cui te adresezi pe acel segment de piaţă.
Din păcate, în România, 2 din 3 afaceri nu rezistă mai mult de 10 ani. Dacă ne uităm pe o perioadă mai lungă, de 10 ani, maximum 10% dintre companii supravieţuiesc. Dacă ne uităm acum pe companii, doar una din zece e înfiinţată înainte de anul 2000. Succesul te duce la punct în care ai nişte cifre relevante. Am luat toate companiile din România înfiinţate între 2000 şi 2010, sunt un milion în total, mai sunt doar 220.000 în funcţiune, dar 11.000 au venituri peste un milion de euro. Practic, din 1.000 de companii doar una singură ajunge să aibă peste 10 de ani de activitate, un milion de euro şi să arate bine pe graficele financiare.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰