Condiţiile MIZERE în care ne primim turiştii! Ce văd străinii prima dată când ajung în România!
Aeroportul şi gara sunt primele două lucruri pe care le văd turiştii care vin în vizită la Bucureşti! Iar dacă Henri Coandă arată aşa cum trebuie, nu acelaşi lucru se poate spune şi despre Gara de Nord. Din secunda în care cobori din tren, te întâmpină un peisaj dezolant: peroane distruse, copertine ruginite, becuri care nu funcţionează şi foarte multă mizerie. Ca de obicei, autorităţile au şi o scuză: nu au bani.
De Redactia Observator la 10.04.2017, 16:31Aeroportul şi gara sunt primele două lucruri pe care le văd turiştii care vin în vizită la Bucureşti! Iar dacă Henri Coandă arată aşa cum trebuie, nu acelaşi lucru se poate spune şi despre Gara de Nord. Din secunda în care cobori din tren, te întâmpină un peisaj dezolant: peroane distruse, copertine ruginite, becuri care nu funcţionează şi foarte multă mizerie. Ca de obicei, autorităţile au şi o scuză: nu au bani.
Gara de Nord a Capitalei se macină din temelii pe zi ce trece. Sunt zeci de ani de când oficialii doar au cârpit. Multe dintre clădirile în care odinioară lucrau sute de angajaţi sunt acum ruine şi surse de infecţie.
Cu toate că anul trecut CFR Infrastructură a avut un profit de peste o sută de milioane de euro, în Gara de Nord nimic nu se schimbă.
Până la marele proiect, estimat la două miliarde de euro, călătorii trebuie să suporte prezentul.
La câteva sute de metri, în Gara Basarab, a ajuns tehnologia. Un trotuar rulant care a costat 3 milioane de euro ar trebui să-i ajute pe călători. Doar că nu merge.
Câţiva abia îşi târâie bagajele pe lângă ei.
Cum - necum, urcăm în tren şi pornim spre Urziceni. Pe o porţiune de nici 80 de kilometri, mecanicul trebuie să frâneze de vreo zece ori. Sunt porţiuni pe care poate circula cu viteza unei căruţe.
În ultimii 27 de ani, din cei 10.600 de kilometri de linie ferată pe care se mai circulă, CFR Infrastructură a reuşit să reabiliteze 600 de km, adică 6%.
După aproape două ore ne dăm jos în Gara din Fierbinţi. O gară parcă, pentru câini. Oricum, sunt mai mulţi decât călătorii.
Sala de aşteptare este plină cu lemne, iar condiţiile de muncă şi echipamentele sunt din altă epocă.
În ultimii ani, au fost reabilitate doar gările din muncipiile reşedinţă de judeţ. Starea liniilor ferate nu s-a îmbunătăţit aproape deloc. Sunt şi veşti bune. Oficialii CFR ne anunţă că viteza medie a trenurilor de călători a crescut anul trecut.
Tot anul trecut, trenurile CFR Călători au avut o întârziere de aproximativ un milion de minute.
Suntem tot mai departe de Europa. Şi nu numai.
În Japonia, de exemplu, căile ferate au cerut scuze călătorilor după ce trenurile au întârziat aproape un minut într-un an.