Alt ministru, alte idei la Transporturi. Ce planuri are Cătălin Drulă pentru infrastructura din România
Şef nou la Transporturi, planuri noi pentru drumurile din ţară! Una dintre priorităţile lui Cătălin Drulă este primul drum expres din România, de la Bucureşti până la Târgovişte. Asta deşi, în urmă cu mai mulţi ani, spunea că aceste şosele îi provoacă senzaţia de claustrofobie.
De Alexandra Marin la 17.01.2021, 22:18- Ministrul mai vrea o autostradă între Braşov şi Făgăraş şi una între Constanţa şi Olimp
Noul ministru al Transporturilor speră să dea în folosinţă primul drum expres din România - Valahia Expres - care va lega Bucureştiul de Târgovişte.
Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor: Pentru drumurile naţionale aglomerate, soluţia nu mai este să lărgim aceste drumuri la patru benzi prin mijlocul satelor. Soluţia este acesta, soluţia unui drum expres.
Noua şosea ar trebui începută din inelul de centură, va avea 60 kilometri și va costa peste 200 milioane de euro. Experţii în infrastructură nu văd cu ochi buni proiectul.
Mihai Crăciun, Asociaţia construim România: Nu aş face drum expres de la Bucureşti la Târgovişte. Ori îl faci drum expres în ani de zile, ori faci centuri punctuale.
De altfel nici actualul ministru nu avea o părere prea bună drespre aceste drumuri în 2017.
Benzile de circulație sunt mai înguste, ceea ce împreună cu absența benzii de urgență dă un disconfort la condus și senzație de claustrofobie. Mai ieftin doar cu 10-15% decât o autostradă și mult mai prost ca siguranță, confort și capacitate, mai adăuga ministrul la acea vreme.
Cătălin Drulă: "Mă voi lupta, şi e o miză mare, să avem bani ca să nu avem gropi"
Însă oamenii se mai schimbă. La fel şi unele proiecte. În timp ce pe Valea Prahovei găsim weekend de weekend aceeaşi coloană de maşini, trebuie să ştiţi că licitaţia pentru proiectarea şi execuţia centurii Comarnic a fost anulată. De ce? Pentru că a fost lansată pe baza unui studiu de fezabilitate vechi din 2006, care, bineînţeles, nu mai corespunde cu realitatea din teren.
Asociaţiile specializate în infrastructură spun că mai bine s-ar renunţa complet la ideea de Autostradă pe Valea Prahovei.
Mihai Crăciun, Asociaţia construim România: În România se face greşeala de a se crede că autostrada e pentru autoturisme. Greşit. Autostrada e pentru TIR-uri. Iar transportul de călători mutat pe tren. Ar trebui deschisă o discuţie, dar nu am auzit-o de la noul ministru, despre trenuri de mare viteză. În România nu se discută despre trenuri de mare viteză.
Noul şef de la Transporturi spune că vrea să aibă mai multă grijă şi de infrastructura feroviară.
Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor: Anul acesta mă voi lupta, şi e o miză mare, să avem bani ca să nu avem gropi, să nu avem macaze stricate pe care se circulă cu 5 km pe oră. Nu circulăm doar pe noile autostrăzi din România, românii circulă mult pe aceste căi ferate, pe aceste autostrăzi date în exploatare.
Alte proiecte mari de care noul ministru a anunţat că se va ocupa sunt: continuarea autostrăzii A4 în sudul litoralului, până la Olimp, tronsonul de autostradă Braşov – Făgăraş şi extinderea Magistralei 5 de metrou până în Pantelimon.