Inspectorii antifraudă, amenzi de milioane de lei pentru vânzătorii de maşini second-hand
Atenţie la vânzătorii de maşini second hand! Inspectorii antifraudă au descoperit mai multe reţele de samsari care păgubeau atât clienţii, cât şi statul. În timp ce unii evitau să plătească taxe, alţii ascundeau, în spatele unor preţuri mici, probleme majore ale maşinilor.
De Greta Neagu la 03.03.2020, 21:27- Inspectorii antifraudă au acordat amenzi de milioane de lei pentru vânzătorii de maşini second-hand
- Inspectorii au descoperit numeroase infracţiuni comise de vânzătorii de maşini second-hand
Atenţie la vânzătorii de maşini second hand! Inspectorii antifraudă au descoperit mai multe reţele de samsari care păgubeau atât clienţii, cât şi statul. În timp ce unii evitau să plătească taxe, alţii ascundeau, în spatele unor preţuri mici, probleme majore ale maşinilor.
Printre anunţurile de pe site-urile de vânzări se ascund zeci de oferte înşelătoare. Cu sau fără ştiinţă, proprietarii postează informaţii false.
"Maşina a fost adusă din Germania, e la mine de doi ani. Are 129.000 de kilometri rulaj. Sincer, nu, n-am verificat-o. Atâta timp cât maşina funcţionează în parametri normali ...".
Greşit! La o verificare amănunţită, proprietarul ar fi aflat că maşina pe care o vinde are un istoric diferit. Cândva dotată cu sistem de avertizare luminoasă şi sonoră, a fost folosită pentru intervenţii.
Greta Bogdan, reporter Observator: Dacă ne uităm la istoricul vehiculului o să vedem că maşina vine din Belgia, a avut o inspecţie tehnică care expiră în 2017 şi a fost înregistrată cu 173 de mii de kilometri în februarie 2018. Acum fix doi ani de zile maşina avea cu 50 de mii de kilometri mai mult decât are acum la vânzare
Greta Bogdan, reporter Observator: Inspectorii ANAF au dat amenzi în valoare de aproape patru milioane de lei şi au confiscat mai multe maşini de lux, după ce au constatat că autoturismele aduse din Germania, Olanda şi Austria nu aveau obligaţiile fiscale plătite la stat. Ba mai mult decât atât, proprietarii lor practicau tehnici de înşelăciune
Kilometrajul modificat este cea mai întâlnită înşelăciune. Pentru cumpărător, paguba poate fi de câteva mii de lei.
Sorin Olaru, reprezentant Service Auto: Apar probleme la partea de motor, consum de ulei, se rup distribuţiile. De multe ori, nu mai merită reparaţia la o astfel de maşină
Doar că unii nu ţin cont de sfaturi şi se bazează pe instinct atunci când cumpără o maşină.
"Aspectul, să vedem dacă a fost lucrat la ea. Primul- aspectul. Cum e aia roşie de acolo- se cunoaşte că a fost vopsită, că are nişte impurităţi în vopsea".
În unele situaţii, samsarii au fost prinşi chiar şi cu documentele maşinilor falsificate.
Răzvan Pavel, specialist auto: Mai este o variantă în care îşi fac companii pe o persoană reală, dar o persoană care nu are nicio legătură cu firma şi habar n-are ce se întâmplă. Pur şi simplu plătesc pe cineva care să le dea o copie după buletin, împuternicire şi fac ei restul de documente. Evident că cei care au dat documentul răspund în faţa legii pentru tot ce au făcut ei
Avocatul Poporului a solicitat modificarea legislaţiei, astfel încât şi Registrul Auto Român să aibă acces la informaţii legate de maşinile date în urmărire în Europa. Aşa, înmatricularea unor maşini furate nu ar mai fi posibilă.