Noul an îi găseşte pe angajaţii din România cu aceeaşi dorinţă: un salariu cât mai mare
Însă, surprinzător, partea financiară nu este pe primul loc într-un top al factorilor care îi motivează pe oameni la locul de muncă. Care sunt pretenţiile lor, dar şi ale angajatorilor şi care sunt tendinţele anului pe piaţa muncii vedeţi în materialul următor.
De Redactia Observator la 14.01.2019, 11:24Însă, surprinzător, partea financiară nu este pe primul loc într-un top al factorilor care îi motivează pe oameni la locul de muncă. Care sunt pretenţiile lor, dar şi ale angajatorilor şi care sunt tendinţele anului pe piaţa muncii vedeţi în materialul următor.
Alexandra lucreză de doi ani ca specialist în marketing. A intrat pe piaţa muncii încă de pe băncile facultăţii, iar primele locuri de muncă le-a ales în funcţie de salariu. Acum, ea şi-a schimbat priorităţile.
Alexandra Savencu, specialist în marketing: Angajatorul să mă lase să fac lucrurile aşa cum îmi doresc eu, să nu mă constrângă foarte mult, de asemenea mi-am dorit foarte mult un angajator care să îmi arate care este locul meu în întregul univers al companiei.
Chiar şi aşa, pentru majoritatea românilor motivaţia financiară rămâne pe primul loc.
Asta a scos la iveală şi un studiu la care au participat peste 15.000 de persoane din zece ţări europene: 85% dintre cei intervievaţi au declarat că valoarea salariului este cea mai importantă, imediat după primul criteriu din clasament - siguranţa şi stabilitatea la locul de muncă. În plus, încrederea în lideri şi în parteneri, dar şi definirea clară a responsabilităţilor se numără printre elementele care îi motivează pe angajaţi
Andrei Văcaru, specialist hr: Important este doar să ştim să calculăm care este raportul dintre ce aduc ca angajat versus ceea ce cer pentru că e nevoie şi ca o companie să câştige.
Angajatorii şi-au crescut şi ei aşteptările.
Andrei Văcaru, specialist hr: Este nevoie de foarte multă colaborare, este nevoie de abilităţi de comunicare, este nevoie de abilitatea de a învăţa încontinuu, se spune că analfabeţii secolului nu vor fi cei care nu ştiu să scrie şi să citească, ci cei care nu ştiu să înveţe, să uite ce au învăţat şi să înveţe altceva.
Cele mai relevante aptitudini pentru o viitoare angajare sunt cunoștințele IT avansate, capacitatea de învățare şi de comunicare şi cunoaşterea măcar a unei limbi străine