Anotimpul rece aduce o creştere semnificativă a consumului de ceai
Scad temperaturile, cresc vânzările! Sezonul rece aduce o explozie de comenzi pentru producătorii de ceai, care au încasări duble faţă de lunile precedente. În fabrici, angajaţii fac ture suplimentare pentru a putea onora cererile. Sute de sortimente ajung în ceainării din toată ţara.
De Redactia Observator la 21.11.2019, 21:44Scad temperaturile, cresc vânzările! Sezonul rece aduce o explozie de comenzi pentru producătorii de ceai, care au încasări duble faţă de lunile precedente. În fabrici, angajaţii fac ture suplimentare pentru a putea onora cererile. Sute de sortimente ajung în ceainării din toată ţara.
Cezara şi Radu sunt doi clienţi fideli ai ceainăriilor bucureştene. În această dimineaţă ploioasă de noiembrie, i-am găsit savurând licoarea într-o atmosferă relaxantă, la lumina lumânării.
Cezara, consumator de ceai: Sunt o mare iubitoare de ceai. Aş putea să zic că beau chiar în fiecare zi. Dimineaţa beau ceai verde, dar când merg la ceainărie îmi place Roiboos
Liviu, consumator de ceai: Îmi place ceaiul. Îmi place dulce şi de fructe. Am crescut la munte şi atunci beam ceaiuri iarna, la schi
Pentru unii, acest obicei are rol terapeutic, îi relaxează şi, astfel, ceremonia ceaiului devine o artă.
Ceainăriile şi-au diverisifcat meniurile şi au acum sute de sortimente pe care le prepară.
Ramona Mariş, directorul unei ceainării: Pe timp de iarnă, ceaiurile preferate de oaspeţii noştri sunt cele aromate. Ceaiuri puternice, ceaiuri care au arome puternice de scorţişoară, măr copt, de asemenea ceaiuri cu foarte multe condimente. Ceai cu piper, kardamon, nucşoară. Pe timp de vară, sunt preferate ceaiurile cu infuzii de fructe, ceaiuri fructate şi, de asemenea, ceaiurile reci
Ceaiul negru, urmat de ceaiul verde cu mentă şi de cel de lămâie sunt preferatele românilor. Consumăm, însă, doar 70 de grame de persoană, pe an. La polul opus, Turcia, China, Irlanda şi Marea Britanie ocupă primele patru poziţii în topul ţărilor cu cel mai mare consum pe cap de locuitor. Însă, încet-încet pare că descoperim şi noi gustul licorii.
Anul trecut, românii au cumpărat ceai în valoare de 95 de milioane de lei. Cu 13% mai mult faţă de anul anterior. Pentru anul acesta, estimările comercianţilor arată că vânzările de ceai vor depăşi pragul de 100 de milioane de lei.
Pe timp de iarnă, vânzările se dublează faţă de restul anului. Constantin Ene deţine o fabrică în judeţul Vâlcea, iar în această perioadă povesteşte că nu mai face faţă comenzilor. Produce zilnic 20 de mii de cutii de ceai. Are 40 de angajaţi cărora le-a cerut să stea şi peste program.
Constantin Ene, proprietar fabrică de ceai din Vâlcea: Perioada de iarnă este undeva la 200% peste perioada de vară. Aici deja avem o problemă cu angajaţii. În perioada de iarnă, am avea nevoie de supliment! Putem spune că în lunile ianuarie, februarie, martie cererea este dublă
Anual, în întreaga lume, sunt produse în jur de trei miliarde de tone de ceai.
Una dintre legende spune că licoarea a apărut acum două mii de ani, în China, după ce mai mulţi păstori au preparat o băutură din frunzele arbustului de ceai.