Autobuzele turistice de 70.000 de euro ale Capitalei stau trase pe dreapta. Stricate şi cu mii de km la bord, edilii nu ştiu când vor fi scoase pe traseu
Autobuzele turistice ale Capitalei stau trase pe dreapta. Maşinile cumpărate la mâna a doua au avut până acum numai probleme: au venit stricate, fără aer condiţionat şi cu sute de mii de kilometri la bord. Autorităţile locale au reuşit astăzi să aprobe traseul pe care ar trebui să circule, dar tot nu ştie când se va întâmpla asta. Se fac deja patru ani de când Bucureştiul nu le mai oferă turiştiilor călătorii cu autobuze supraetajate, aşa cum se întâmplă în alte mari oraşe europene.
De Andreea Milea la 29.05.2023, 21:43Adrian Criţ, directorul Societăţii de Transport Bucureşti: Sper eu să fie puse în funcţiune la începutul anului viitor.
Dorinţele directorului STB nu se potrivesc cu realitatea. Deşi autobuzele turistice ar fi trebuit să circule deja prin oraş, încă stau parcate în curtea Autobazei Nordului.
Andreea Milea, reporter Observator: Pe aici vor urca turiştii care vor să admire Bucureştiul de sus. Când se va întâmpla asta? E greu de spus. Deşi au fost recepţionate în luna februarie, autobuzele nu au fost scoase încă pe traseu.
Autobuzele sunt la mâna a doua şi au ajuns în Bucureşti cu probleme tehnice
Şi nici nu se ştie când vor fi scoase. Deşi edilii se laudă că vor aduce bani.
Nicuşor Dan, primarul Capitalei: Înţeleg de la STB că este o activitate profitabilă economică spre deosebire de transportul public. Municipalitatea nu plăteşte.
Autobuzele sunt la mâna a doua şi au ajuns în Bucureşti cu probleme tehnice şi fără aer condiţionat.
Andreea Milea, reporter Observator: 70.000 de euro a costat un astfel de autobuz turistic. Au fost cumpărate 6 şi au 11 ani vechime. Cel în care ne aflăm acum are 120.000 de km la bord.
Au fost reparate de două ori până acum şi au fost în final recepţionate doar că încă au mici...probleme.
Andreea Milea, reporter Observator: Dacă aş fi un turist din Norvegia aş întelege că aici scrie ieşire de urgenţă, altfel vor fi traduse, cel mai probabil. Unele scaune, nu toate, au si sisteme unde putem să ne conectăm căştile pentru a asculta ce spune ghidul. Aici, sub scaune, încă nu avem extinctor.
Zeci de mii de oameni vin să viziteze Capitala
Zeci de mii de oameni din toate colţurile lumii vin în fiecare vară să vadă Capitala.
Turistă: Oraşul este frumos, seamănă cu Parisul şi am văzut spectacolul fântânilor sâmbătă. Am ajuns vineri cu prietenul meu.
Şula şi Jacob au venit din Israel. Stau două săptămâni la noi pentru că vor să descopere oraşul doar că în lipsa unor tururi ghidate e mai greu.
Şula şi Jacob: Acum avem o problemă. Aşteptam un autobuz şi nu ştiam că nu are oprire aici.
Reporter: Ar fi mai uşor dacă ar fi puncte de informare?
Şula şi Jacob: Este foarte important. Ne ajută. Noi nu suntem aşa obişnuiţi cu tehnologia, cei tineri pot folosi telefonul, noi îl folosim mai puţin dar totuşi vrem să călătorim aşa că avem nevoie de acele puncte de informare.
Alţii se descurcă şi singuri cu ajutorul internetului.
Julia, turistă: Pentru majoritatea turiştilor probabil este mai plăcut să vorbeşti cu un ghid turistic, să afli informaţii despre ţară, despre oraş, unde să mergi, care sunt restaurantele bune.
Cum e situaţia în alte oraşe europene
În timp ce la noi turiştii se descurcă cum pot, în alte oraşe europene situaţia e diferită.
Tânără: Când am fost în Anglia am fost cu un autobuz turistic. Ei au o banda specială doar pentru autobuze.
Tânără: Ar fi bine să fie, ca în toate celelalte ţări, dar deocamdată doar asta se poate. Noi nu suntem puşi la punct nici cu transportul normal.
Traseul turistic va rămâne la fel ca cel din 2019, atunci când au fost ultimele curse. De la Piaţa Unirii la Piaţa Presei, cu opriri la Arcul de Triumf, Muzeul Satului, Clădirea CEC şi Palatul Parlamentului. Preţul unui bilet va fi 50 de lei.