Autorităţile vor să întrerupă finanţarea pentru şantierele unde nu se lucrează
Şantierele-fantomă ar putea rămâne şi fără bani. Nu e de mirare, dacă privim spre unele proiecte de infrastructură, deschise şi aproape abandonate. La rectificarea bugetară, Transporturile ar putea pierde trei miliarde de lei, bani necheltuiţi sau prost gestionaţi.
De Redactia Observator la 05.08.2019, 20:17Şantierele-fantomă ar putea rămâne şi fără bani. Nu e de mirare, dacă privim spre unele proiecte de infrastructură, deschise şi aproape abandonate. La rectificarea bugetară, Transporturile ar putea pierde trei miliarde de lei, bani necheltuiţi sau prost gestionaţi. O echipă Observator a făcut un tur. La pasajul de la Domneşti, a găsit trei muncitori. Pe Autostrada A3, niciunul. La şase ani de la inaugurare, autostrada Bucureşti-Ploieşti nu are nici acum parcări sau benzinării.
A trecut şi a 13-a iarnă, iar Pasajul de la Domneşti e tot încremenit. Acesta ar face posibil ca șoferii aflați pe Prelungirea Ghencea, spre exemplu, să poată urca în sensul giratoriu suspendat fară să se mai intersecteze cu cei care circulă pe Centura Capitalei.
Astăzi, pe acest şantier, am găsit doar trei muncitori. Fără lopeţi sau târnăcoape, doar cu chef de căutat o umbră mai bună. Nu e de mirare că şoferii nu mai au răbdare când trec prin zonă.
Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: Îi înţeleg, mi se pare normal. Şi noi suntem la fel de nefericiţi, ca să spunem aşa, din punctul acesta de vedere. Este o companie care a câştigat contractul fiind în insolvenţă. Nu am putut să nu o lăsăm să participe la licitaţie, pentru că aşa este legislaţia în România; practic, i-am fi discriminat
Schimbăm şantierul, dar dăm peste aceleaşi probleme.
Sunt aproape şase ani de când Autostrada Bucureşti-Ploieşti a fost deschisă, iar de atunci şi până acum s-au deschis doar două parcări. Pe acest şantier, în momentul de faţă, ar trebui să se lucreze, dar azi nu am găsit niciun muncitor la lucru.
Fără parcări şi fără benzinării, şoferii sunt nevoiţi să parcurgă aproape 60 de kilometri fără oprire. Cum explică situaţia cei de la Drumuri?
Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: În general, jocul în piaţă e cam aşa: la începutul anului vin constructorii la noi, ne prezintă nişte grafice de lucrări. După care, pe parcursul anului, încep să invoce: lipsa forţei de muncă, lipsa unor avize, cu toate că acele avize ar trebui luate de ei, şi aşa mai departe