Autostrada Gilău - Nădăşelu s-a surpat în mai multe zone
Celebra "Autostradă Muzeu" dintre Gilău şi Nădăşelu, deschisă traficului în urmă cu un an, arată ca un sit arheologic. Asfaltul cedează de la o zi la alta şi malurile se surpă. Pe ciotul de doar opt kilometri sunt restricţii de viteză ca pe un drum naţional.
De Redactia Observator la 09.08.2019, 20:51Celebra "Autostradă Muzeu" dintre Gilău şi Nădăşelu, deschisă traficului în urmă cu un an, arată ca un sit arheologic. Asfaltul cedează de la o zi la alta şi malurile se surpă. Pe ciotul de doar opt kilometri sunt restricţii de viteză ca pe un drum naţional. Şi de parcă nu ar fi suficient, şoseaua de mare viteză se termină în câmp.
Inaugurată cu mare fast în urmă cu un an, bucata de autostradă dintre Gilău şi Nădăşelu cedează încet dar sigur în fiecare zi. Este plină de petice iar pe margine pământul a luat-o la vale în mai multe zone.
Pe o porţiune lungă de câţiva metri muncitorii au fost nevoiţi să înlocuiască asfaltul turnat în urmă cu nici un an însă problema nu pare să se fi rezolvat. Crăpăturile mari din rigolele de scurgere ne arată că autostrada se surpă puţin câte puţin în fiecare zi.
Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: Au apărut nişte denivelări şi atunci cei de la UMB au intervenit acolo şi au rezolvat. Au frezat, practic, pe 19 metri şi au rezolvat această denivelare. Intervenţia s-a făcut pe banii constructorului pentru că se află în perioada de garanţie
Şi nu sunt singurele probleme.
Pentru că circulaţia nu se mai desfăşoară în condiţii de siguranţă la 130 km/h, în unele locuri limita de viteză a fost redusă la jumătate. Pe lângă asta, pentru ca şoferii să evite zonele cu probleme, au fost montate şi balize care să devieze traficul pe o singură bandă.
Iar la capătul "ciotului" de autostradă, o nouă surpiză îi aşteaptă pe cei şoferi.
Tronsonul de doar 8 kilometri funcţionează mai mult ca o centură a Clujului şi se termină brusc într-un câmp. Deşi ar trebui să ajungă până în judeţul Bihor, nu prea există şanse ca acest lucru să se întâmple în următorii ani, deoarece cei de la Drumuri au scos la licitaţie proiectarea următorului lot de doar 16 km abia în urmă cu câteva luni.
Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: În acest moment, contractul se află în faza de răspuns la clarificări. Dacă nu vom avea acea sarabandă a contestaţiilor atunci putem spune că până la sfârşitul aestui an sau începutul anului viitor vom putea semna contractul
Pesimismul şoferilor are şi explicaţii. Lucrările la Gilău-Nădășelu, segment de pe Autostrada Transilvaniei, au început în 2014 şi au durat până în 2017. Atunci a căpătat numele de "autostradă muzeu", pentru că a mai durat un an să fie dată în folosinţă.
În lipsa podului peste Someş, terminat în 2018, lotul nu a fost conectat cu tronsonul Gilău-Câmpia Turzii. Costurile de construcţie s-au ridicat la 59 de milioane de euro.