Avioane cu ora, pentru școală sau distracție. Ce condiţii trebuie să îndeplinească cei care vor să călătorească într-o aeronavă privată
După car sharing, pe piaţa din România intră şi airplane sharing. Un nou trend în materie de transport. Sunt două condiţii importante, pentru cei care vor să călătorească într-o aeronavă privată.
De Redactia Observator la 07.11.2018, 22:19După car sharing, pe piaţa din România intră şi airplane sharing. Un nou trend în materie de transport. Sunt două condiţii importante, pentru cei care vor să călătorească într-o aeronavă privată. Desigur, să aibă finanţe, dar şi licenţă de pilot. Asta pentru că România se confruntă cu o criză acută de piloţi, inclusiv de linie.
Cu un astfel de avion poţi ajunge într-o oră şi jumătate din Bucureşti în Cluj. Nu depinzi de programul unei companii aeriene şi nu contează cât de aglomerat e la îmbarcare. Totul se plăteşte însă. Iar un asemenea mod de a călători nu e deloc ieftin.
Gabriel Oniga: Preţurile pleacă de la 69 de euro pe ora de zbor. Va putea închiria avionul şi zbura oriunde în Uniunea Europeană.
Se numeşte airplane sharing şi e noua modă în România. Desigur, condiţia e să ai licenţă de zbor. Serviciul e tentant şi pentru tinerii care visează la o carieră în aviaţie şi trebuie să acumuleze ore de zbor. E şi cazul acestor tineri.
Iulian Pădurariu: Toţi cei care fac şcoală de zbor privat şi vor să îşi dezvolte carieră spre o licenţă comercială au nevoie de minim 150-200, poate chiar 300 de ore de zbor. Şi în România nu au pe ce aeronave să facă această acumulare de ore.
Criza e resimtia puternic de companiile aeriene.
Mircea Andres, instructor de zbor: 100-200 de piloţi e nevoie în foarte scurt timp în România. Perioada de formare a unui pilot este destul de lungă.
Pentru o licenţă personală de zbor, cei interesaţi scot până la 8000 de euro din buzunar. Pentru a deveni pilot de linie, costurile se ridică la 80.000 de euro.
Pentru o licenţă privată, un pilot are nevoie de 45 de ore de zbor, dar şi de 6-7000 de euro pentru a-şi plăti cursurile.
Gabriel Oniga: Va putea închiria avionul şi zbura oriunde în Uniunea Europeană pe timpii pe care va dori să închirieze aeronava. Preţurile pleacă de la 69 de euro pe ora de zbor ceea ce este mai mult decât competitiv astăzi pe piaţa aviaţiei generale. Oferim şi pachete 25 de ore, 50 de ore, 100 de ore sau 200 de ore. Pachete pe care ei le pot preplăti şi le pot zbura în funcţie de disponibilitate, vreme şi aşa mai departe. Putem să croim oferta pe măsura aşteptărilor.
Iulian Pădurariu: Visul meu a fost să funcţioneze la fel de simplu ca şi car sharing respectiv să rupem cât mai multe bariere de intrare în această lume a aviaţiei, respectiv să nu avem foarte multe cerinţe şi proceduri care nu ţin de cât de aviaţie pentru piloţi. Oricine are o licenţă de zbor are nevoie să facă câteva ore de familiarizare pe acest nou tip de aparat şi îl poate închiria oricând pe oră
Iulian Pădurariu: Mutarea dinspre car sharing spre avioane mici de zbor a venit şi înţelegând oarecum această nevoie, un caz oarecum special care e în România. Există o foarte mare cerere. Oamenii şi-ar dori să facă şcoala de zbor însă baza tehnico-materială, să o numim, lasă de dorit. Sunt avioane din anii 70, costă mult ca şi întreţinere, cosumă mult.