70% dintre trecerile peste calea ferată, în continuare nesemnalizate cu bariere
Avem peste cinci mii de treceri la nivel cu calea ferată pe drumurile din toată ţara şi doar 30% au bariere. Restul sunt semnalizate doar cu indicatoare rutiere. În ciuda numărului mare de accidente, autorităţile se apucă de montat noi indicatoare, deşi legea spune clar: e nevoie de bariere.
De Redactia Observator la 25.11.2019, 21:53Avem peste cinci mii de treceri la nivel cu calea ferată pe drumurile din toată ţara şi doar 30% au bariere. Restul sunt semnalizate doar cu indicatoare rutiere. În ciuda numărului mare de accidente, autorităţile se apucă de montat noi indicatoare, deşi legea spune clar: e nevoie de bariere.
Localitatea Soloneț, județul Suceava, 3 noiembrie. Un tren care circula către Cacica loveşte în plin un autoturism în care se aflau trei persoane.
Oamenii sunt răniţi grav în urma impactului, care are loc la o trecere de cale ferată fără bariere, fără semnale acustice sau luminoase.
Scenariul acestei tragedii se poate repeta oricând în diferite locuri din ţară.
Pe această cale ferată de la marginea Bucureştiului trece în fiecare zi cel puţin un tren. Singura semnalizare este cea rutieră în această intersecţie. Avem aceste panouri şi uitaţi cum arată acest indicator rutier "STOP". Este pur şi simplu ciuruit. Iar de lumină pe timp de noapte nici nu putem vorbi.
În România sunt peste cinci mii de treceri la nivel cu calea ferată. 70% dintre ele sunt semnalizate doar cu indicatoare rutiere, iar multe nici măcar nu sunt vizibile.
Între 2011 şi 2018, la intersecţiile cu calea ferată pe drumurile naţionale au avut loc peste 200 de accidente. 28 de oameni au murit şi alţi 400 au fost răniţi.
Mai marii de la Drumuri au calculat că pagubele se ridică la 50 de milioane de euro, cât cinci kilometri de autostradă. Cu un proiect de 10 ori mai ieftin, autorităţile vor să îmbunătăţească semnalizarea rutieră la cele 246 de treceri de cale ferată până în 2021.
Vor fi montaţi stâlpi de iluminat cu panouri fotovoltaice, stâlpi care să delimiteze sensurile de circulaţie, vor fi trasate marcaje şi vor fi montate covoare antiderapante.
Flavius Pavăl, director siguranţa circulaţiei din CNAIR: Culoarea roşie o să atragă atenţia conducătorului auto că se apropie de o trecere la nivel cu calea ferată. Şi în momentul frânării, aderenţa creşte foarte mult, distanţa de frânare scăzând
Alexandru Vîlvoi, preşedinte al Asociaţiei România Fără Gropi: Trecerile de cale ferată trebuie să aibă o bună semnalizare, la fel ca restul drumului, dar nu trebuie să uităm necesitatea instalării barierelor la aceste treceri de cale ferată
De altfel, legea obligă CFR Infrasturctură să monteze bariere până la finalul anului 2020. Dar în doi ani, s-au instalat doar 60 de bariere. Alte 190 ar trebui puse până la finalul anului viitor. Modernizarea unei singure treceri la nivel cu linia de cale ferată costă o sută de mii de euro.