Brand străin sau românesc? Care sunt șansele designerilor români în piață
Şansele unui designer român, mai ales la început de drum, de a intra pe piaţa marilor centre comerciale şi de a fi mai „la îndemnână" pentru cumpărător sunt în continuare mici. Românii încă au ideea aia preconcepută că hainele trebuie să fie de brand strain, să se vada opulenţa.
De Redactia Observator la 04.09.2019, 14:14Şansele unui designer român, mai ales la început de drum, de a intra pe piaţa marilor centre comerciale şi de a fi mai „la îndemnână" pentru cumpărător sunt în continuare mici. Românii încă au ideea aia preconcepută că hainele trebuie să fie de brand strain, să se vada opulenţa.
Ușor, ușor am reuşit să încurajăm consumul de produse româneşti în ceea ce priveşte mâncarea, dar când vine vorba de haine, mai toţi se îndreaptă inevitabil către magazinele mass market.
Şi nu ar fi asta neapărat o greşeală. Dar cu siguranţă trebuie încurajaţi şi producătorii români de fashion.
Emilia Tudoran, designer: Cand vine vorba de haine se merge mai mult pe premisa sa cumparam haine de brand din afara. Produsele romanesti, din pacate, nu sunt atat de mult cunoscute. Poate si din cauza promovarii destul de slabe pe piata romaneasca.
Promovarea. Aici este cheia succesului şi secretul pe care trebuie să îl ştie oricine vrea să îşi vândă marfa. Însă, în cazul designerilor români, promovarea nu este atât de uşoară. Şi nu toţi pot ajunge uşor la cumpărători.
Luiza Ionescu, designer pijamale: E o luptă uşor inegală între un designer şi un brand cunoscut, de mass market. Povestea nu e simpla, cred ca e loc pentru toata lumea. Atata timp cat faci un lucru de calitate, se face diferenta. Intr-un concept store ai deja un public educat, care stie catre ce se indreapta. E constient ca nu poti alege un produs premium la un pret de mass market si atunci, cumva, ti-ai atins targetul.
Aşadar, cel care nu are posibilitatea de a-şi deschide propriul magazin sau showroom, îşi vinde produsele în magazinele de tip concept store. Este una din posibilităţile la îndemână pentru a câştiga vizibilitate şi de a ajunge la publicul ţintă.
Cristina Stan, reprezentant magazin: Pentru ca aici avem un consultant care ne ofera sprijin in a ne alege o tinuta potrivita, accesoriile care fac un fitting foarte bun si, de ce nu, chiar un parfum.
Mădălina Dardalat, designer de pălării: Încercăm să facem parte din concepte care promovează acest aspect şi să vindem către client direct de la producator. Facem pălării de peste 120 de ani, iar pentru noi este mai mult decat o simplă afacere, o moştenire sufletească şi atunci da, eu mă uit la produsele pe care le cumpăr şi mă bucur să cumpăr produse româneşti.
O altă posibilitate de a câştiga vizibilitate este reclama făcută de "influenceri". Adică acele vedete ale internetului care probează, testează şi recomandă produse.
Silvia Popescu, influencer si designer: Rolul nostru, al ăstora care ne dăm cu moda, ca le avem sau cu alte chestii, de a influenţa oamenii spre bine. Cred că ar fi mai interesant să promovăm calitate şi nu cantitate, să promovăm inteligenţa şi nu insuficienţa şi nu mă refer la cea reală, să promovăm autenticitate şi nu copy.
Ideea de concept store se rezumă aşa: un stil de viaţă, piese cu semnătura designerului, ediţii limitate. Acolo găseşti câţiva producători exclusiv români, iar preţurile încep de la aproximativ 200 lei până la câteva mii.