Oraviţa-Anina, cea mai veche cale ferată din România a prins din nou viaţă
Construit pe vremea când nu se inventase dinamita, iar tunelurile şi stâncile se tăiau cu târnăcopul, tronsonul Oraviţa-Anina este din nou funcţional. Dar numai pentru turişti. Asta cu toate că tronsol urma să fie închis şi conservat.
De Redactia Observator la 25.02.2020, 16:52- Este deja a doua excursie organizată pe traseul Oraviţa-Anina.
- Peste 200 de persoane s-au strâns pentru călătoria montană.
Construit pe vremea când nu se inventase dinamita, iar tunelurile şi stâncile se tăiau cu târnăcopul, tronsonul Oraviţa-Anina este din nou funcţional. Dar numai pentru turişti. Asta cu toate că tronsol urma să fie închis şi conservat.
Ceea ce echivala cu dispariţia lui. Însă calea ferată a fost salvată de o iniţiativă care are deja mulţi susţinători. Iar amatorii de călătorii cu inedita garnitură ar trebui să-şi facă rezervări din timp.
Este deja a doua excursie organizată pe traseul Oraviţa-Anina. Mai bine de 200 de persoane s-au strâns pentru călătoria montană de basm pe calea ferată, cu speranţa că un adevărat monument va fi salvat şi redat circuitului turistic.
Lili Gherle, organizatoare: Ma bucur că oamenii au înţeles cât de important este să călătoreşti pe calea ferată Oraviţa-Anina. Ne-am adunat în număr foarte mare.
Gheorghe Popovici, ghid: Este prima cale ferată de munte din România, cu cele 14 tunele şi 7 viaducte, si este spectaculoasa prin arhitectura liniei, prin modul cum a fost construită, numai manual, pentru că atunci nu existau nici echipamente nici utilaje.
În excursie nu s-au înscris doar curioşi, ci şi rude ale celor care au prins calea ferată în zilele ei de glorie.
Turistă: Am ales să vin în călătorie pentru că tata a lucrat în gară la Oraviţa 40 de ani şi păstrez tradiţia familiei, de aia m-am şi îmbrăcat costumat în ceferist.
Pe drum, oamenii au cântat, au dansat şi au făcut popasuri în cele mai importante puncte, mai ales la viaductele şi tunelurile impresionante, la care s-a lucrat doar cu unelte de mână.
Turist: Este o frumusete care ar trebui reclamă făcută, să vadă şi străinii, să vadă şi România ce locuri frumoase avem.
Următoarea excursie va fi organizată în martie. Peste 200 de persoane şi-au făcut rezervare, mai ales că - în preţul de doar 50 de lei - sunt cuprinse şi masa, dar şi transportul cu autocarul până la gară.