CFR solicită o nouă amânare a regulamentului prin care pasagerii ar putea fi despăgubiţi pentru întârzieri
În ţara în care trenurile CFR întârzie şase ani într-unul singur, pasagerii ar putea fi în sfârşit despăgubiţi! Un regulament european va obliga compania să le dea banii pe bilete înapoi, dar şi mâncare şi cazare, în cazul întârzierilor mai mari.
De Redactia Observator la 21.10.2019, 20:34- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Alegeri prezidențiale 2024 LIVE TEXT. A început votul în diaspora. Primii români au votat în Noua Zeelandă
În ţara în care trenurile CFR întârzie şase ani într-unul singur, pasagerii ar putea fi în sfârşit despăgubiţi! Un regulament european va obliga compania să le dea banii pe bilete înapoi, dar şi mâncare şi cazare, în cazul întârzierilor mai mari. Asta înseamnă cheltuieli de jumătate de milion de lei, pe care însă CFR vrea să le evite, aşa că a cerut o nouă amânare.
"Despăgubire este numai la biletele internaţionale", este refuzul categoric de care se lovesc pasagerii CFR. Nimeni nu-i despăgubeşte când trenurile întârzie, iar asta se întâmplă zilnic.
Anul trecut, călătorii au pierdut peste 3,2 milioane de minute în trenurile CFR. Adică şase ani de întârzieri a adunat compania într-un singur an. Şi zero despăgubiri.
Adrian Vlaicu, purtător de cuvânt CFR Călători: La noi, pe trenurile în servicii internaţionale se aplică întocmai regulamentul european privind acordarea de despăgubiri. Practic, nu facem niciun rabat în traficul internaţional
Rabat n-ar trebui să se mai facă nici în traficul naţional, începând cu decembrie, când intră în vigoare noul regulament european.
Dacă trenul soseşte la destinaţie cu întârziere din cauza transportatorului, pasagerii ar putea fi despăgubiţi cu: un sfert din valoarea biletului, dacă întârzierea ajunge până la două ore, sau jumătate din valoarea tichetului, dacă garnitura a depăşit mai mult de două ore.
În plus, pentru orele de aşteptare pierdute, oamenii ar trebui să primească mâncare şi băuturi răcoritoare. În cazul unei întârzieri mai mari de 12 ore, compania feroviară e obligată să le plătească pasagerilor cazarea şi transportul între gară și hotel.
Aceste măsuri se aplică deja de 12 ani în unele state europene. România a cerut deja două amânari a câte cinci ani pentru a le pune în aplicare.
Rodrigo Maxim, lider sindical: O soluţie ar fi să facă investiţii în infrastructură şi în material rulant. Aşa ceva e greu de crezut că se va întâmpla. Altă soluţie este obţinerea unei noi derogări cum s-a obţinut până acum
Dacă minutele pierdute s-ar echivala în despăgubiri pentru călători, CFR ar trebui să scoată din buget peste jumătate de milion de lei. Cum bani nu sunt, oficialii de la Ministerul Transporturilor au anunţat că au cerut deja o nouă amânare.