Companiile aeriene își pregătesc revenirea din colapsul provocat de pandemia de coronavirus
Companiile aeriene mai fâlfâie într-o aripă. Pandemia a consemnat la sol avioanele şi a lovit industria aviatică aşa cum nici criza financiară din 2008 nu a făcut-o. Cel mai mare operator aerian low-cost din România anunţă intrarea în procedură de concordat preventiv. Adică se protejează de insolvenţă. Dar, în ciuda avalanşei de turbulenţe, începe să se zărească şi cer senin.
De Alexandra Marin la 07.07.2020, 23:10- Blue Air a înregistrat până acum pierderi de zeci de milioane de euro.
- TAROM pregătește concedierea mai multor angajați.
Cu paşi mici, companiile aeriene încep să iasă din colaps. După trei luni în care au avut doar zboruri de repatriere sau de transport al echipamentelor de protecţie, unele încep să mai ridice de la sol şi avioane pline cu oameni.
Cea mai mare companie aeriană lowcost din România a intrat de astăzi în procedură de concordat preventiv. Este, practic, o metodă prin care îşi pot prelungi datoriile, care au ajuns la aproape de 100 de milioane de euro.
Oana Petrescu, CEO Blue Air: E o bază legală prin care să evităm: popriri de conturi, sechestrări de avioane, alte încurcături care crează probleme în desfăşurarea operaţiunilor.
Fiecare zi cu avioanele la sol a însemnat pierderi. În această perioadă, peste 200 de mii de oameni aveau bilete pentru zboruri care nu au mai fost. Pentru companiile aeriene asta se traduce în bani buni de restituit clienţilor.
Oana Petrescu, CEO Blue Air: Noi suntem absolut hotărâţi să plătim banii aceştia. După un calcul riguros am ieșit cu 62 de milioane clar, cu analiză rută pe rută. Imediat ce primim ajutorul de stat, vom face aceste plăţi.
Compania a primit aprobare din partea statului pentru un credit de 62 de milioane de euro, însă până acum nu a văzut niciun ban. Ajutor a primit şi TAROM. Ei au avut, însă, o altă abordare.
În tot acest timp, compania aeriană naţională, care înregistrează pierderi mari şi datorii mici, nu a intrat în pre-insolvenţă, ci a ales restructurarea activităţii, care se poate traduce şi prin concedieri masive.
Nu se ştie încă până în acest moment şi câţi angajaţi va da TAROM afară. Probleme mari au avut şi companiile străine. Air France va da afară mii de angajaţi, dar va rămâne şi cu mai puţine aeronave.