Au crescut tarifele, după eliminarea companiilor de ride-sharing
A început vânătoarea de şoferi Uber, Clever şi Bolt, după ce controversata Ordonanţă de Urgenţă a intrat în vigoare. De joi, cei care transportă pasageri fără să aibă autorizaţie pot fi amendaţi la prima abatere, chiar şi cu 5.000 de lei. Patru şoferi au fost deja sancţionaţi în Bucureşti.
De Redactia Observator la 16.05.2019, 21:10- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Platforma care a prezis victoria lui Donald Trump scrie despre cine va câştiga alegerile în România. Clasamentul Polymarket
A început vânătoarea de şoferi Uber, Clever şi Bolt, după ce controversata Ordonanţă de Urgenţă a intrat în vigoare. De joi, cei care transportă pasageri fără să aibă autorizaţie pot fi amendaţi la prima abatere, chiar şi cu 5.000 de lei. Patru şoferi au fost deja sancţionaţi în Bucureşti. Iar scandalul îi afectează şi pe clienţi: tarifele aplicaţiilor online au crescut peste noapte, iar comenzile s-au lăsat aşteptate cu 10 minute în plus, după ce un sfert dintre şoferi au renunţat să mai iasă în curse. Totul, după ce Guvernul şi-a încălcat promisiunea de a reglementa activitatea de ride-sharing.
Acest şofer a fost amendat cu o mie de lei, după ce un echipaj al poliţiei rutiere din Bucureşti l-a tras pe dreapta.
Preţurile curselor de ride-sharing pot creşte şi de 10 ori
În maşină, alături de el, pasagerul încearcă să obţină mai mult informaţii de la agenţi.
La câteva ore de la intrarea în vigoare a controversatei ordonanţe, efectele se simţeau deja în trafic, dar şi în buzunarele clienţilor.
Explicaţia - cu cât numărul şoferilor ieşiţi în curse este mai mic, cererea creşte, iar preţurile se măresc. Un efect pe care l-au resimţit toţi clienţii.
O rută pe care o foloseşte des un client l-ar costa astăzi chiar şi de zece ori mai mult.
Oamenii sunt nemulţumiţi de situaţie: "Aplicaţiile erau foarte utile. Pe vreme nasoală veneau foarte repede, până să îţi găseşti taxi. Şi preţurile erau rezonabile".
Aplicaţiile de ride-sharing funcţionează în 21 de state membre UE
Clienţii firmelor Uber, Bolt sau Clever au primit joi mai multe mesaje din partea societăţilor, prin care au fost asiguraţi că serviciile lor continuă. Chiar dacă şoferii riscă să fie amendaţi cu până la 5 mii de lei, când sunt prinşi de poliţişti că transportă oameni fără autorizaţie. Totuşi, colaboratorii firmelor spun că legea poate fi ocolită.
Ordonanţa Guvernului a apărut în urma protestelor taximetriştilor, care acuzau concurenţa neloială.
Patronii firmelor de transport alternativ au anunţat că-i vor susţine financiar şi juridic pe şoferi, să conteste amenzile.
În plus, joi au cerut încă o dată o lege clară, care să le dea voie să circule.
Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor: Eu îi sfătuiesc pe şoferii care au luat amenzi joi să se ducă să conteste. Şi eu am fost amendat de poliţie şi am contestat
Aplicaţiile de tip UBER, Clever sau Bolt funcţionează în 21 de state europene. Activitatea şoferilor a fost reglementată prin legi interne. În opt ţări, aplicaţiile au fost însă interzise, printre care Italia, Bulgaria sau Danemarca.