Cum ne fura magazinele de cartier
13 lei pentru cine intreaba, dublu sau chiar triplu pentru cine cumpara. Este strategia prin care multi comercianti se asigura ca au magazinele pline. Chiar daca isi dau seama ca au fost pacaliti dupa ce ajung intre rafturile cu produse, clientii tot cumpara ceva
De Redactia Observator la 12.06.2013, 10:01Nici macar un produs la pretul promis chiar la intrarea in magazin. Multi naivi intra cu speranta ca au dat peste un chilipir, dar de fapt, marfa e mult mai scumpa. Astfel de magazine apar ca ciupercile dupa ploaie, numai ca pretul mic promis pe geam, pe geam ramane. Cand ai intrat in magazin, lucrurile pot sa coste de doua sau trei ori mai mult.
Vanzatoarea isi aminteste ca ar avea si un singur produs din cateva sute care sa respecte pretul din reclama. Iar naivi sunt cu sutele in fiecare zi. Se iau dupa reclama si cad foarte usor in plasa ei. “Nu este normal sa se intample asa, dar o fac in dorinta de a-si atrage clientii”, este de parere o femeie.
Iar principalul motiv pentru care romanii se lasa pacaliti cu voia lor ar fi tocmai saracia. “In situatia aceasta economica, in care veniturile populatiei sunt din ce in ce mai mici si in care chilipirul este cumva pe primul plan, toata lumea este impactata de mesajele mari, puse pe vitrine, foarte mari, de genul totul la 15 lei”, a declarat Maria Hurduc, editorul unei publicatii de retail.
Specialistii spun totusi ca acest tip de comert o sa dispara in timp. Consumatorul o sa se convinga de strategia folosita de comercianti. Si autoritatile ar putea sa-i amendeze pe patroni pentru reclama mincinoasa. Pana atunci insa, cu totii ar trebui sa stim ca nu orice chilipir se vinde cu 13 lei.