Direcția de Sănătate Publică București a trecut sub comandă militară
Direcţia de Sănătate Publică Bucureşti a intrat, de astăzi, sub coordonarea directă a generalului în rezervă Ionel Oprea, cel care în starea de urgenţă gestiona situaţia, scăpată de sub control, la Suceava. Decizia aparţine ministrului Nelu Tătaru, care speră că de acum DSP nu va mai fi în centrul scandalurilor. Patru medici au demisionat de aici în plină pandemie, iar zeci de persoane infectate se plângeau că nu le răspunde nimeni la DSP. A fost instalat şi un nou call-center, dar răspunsul vine la fel de greu.
De Andreea Milea la 07.08.2020, 20:56- De Direcția de Sănătate Publică București se ocupă generalul care s-a ocupat și de spitalul din Suceava.
- Direcția de Sănătate Publică București primește zilnic peste o mie de apeluri.
DSP Bucureşti s-a dovedit a fi depăşit de situaţie încă de la intrarea în starea de urgenţă. Lucrurile s-au agravat când instituţiei i-a revenit sarcina de-ai monitoriza pe cei infectaţi, de la începutul lunii iulie, adică în perioada de vid legislativ.
Geru Ştefan Radu, medic DSP: Telefoanele au fost preluate cât s-a putut de noi. Internarea o făcea un singur om. La sute de pacienţi e greoaie.
Dar virusul a intrat uşor şi în instituţie.
În urmă cu două săptămâni, Ministerul Sănătăţii a început o anchetă internă în cadrul DSP Bucureşti. Totul după ce un medic a fost depistat pozitiv pentru Covid-19. Iniţial, ceilalţi angajaţi care au intrat în contact direct cu el, nu au fost izolaţi.
Conducerea DSP neagă informaţiile şi spune că ancheta s-a făcut ca la carte. Ministrul Sănătăţii, Nelu Tătaru, a simţit nevoia să intervină personal pentru a obţine informaţii.
Nelu Tătaru, ministrul Sănătăţii: Urmează ca în zilele următoare să ajungă aici şi o echipă de la Ministerul Sănătăţii, care să evalueze şi contextul în care s-a desfăşurat ancheta.
Rezultatele anchetei n-au fost făcute publice nici până astăzi, când secretarul de stat, generalul în rezervă Ionel Oprea a preluat coordonarea. Acesta va face propria evaluare şi promite că va veni cu rezultate.
Oana Nicolescu, director DSP Bucureşti: Nu au venit pe partea de impunere ci pe partea de continuare a ceea ce noi am început, adică orice ajutor e binevenit.
Acum, STS le-a pus la dispoziţie un call-center pentru mai multă eficienţă. 15 persoane preiau apelurile în acelaşi timp.
Peste 1000 de apeluri au fost doar ieri.
Oana Nicolescu, director DSP Bucureşti: Gestionăm foarte bine, apelurile sunt preluate în maximum un minut.
Am încercat, din nou, să sunăm şi noi în call-center. Această femeie doreşte informaţii, după ce fiica sa, însoţitor de zbor, are colegi depistaţi pozitiv.
Aşteptarea a durat cam 10 minute. Fără niciun răspuns. Răspunsul conducerii vine aproape firesc.
Oana Nicolescu, director DSP Bucureşti: Dacă în momentul de faţă eu doresc să fac o solicitare, să mă îndrept către o anumită societate să-i cer detalii, să ştiţi că până ajung la capătul celălalt să vorbesc cu un operator, durează ceva.
Practic, ar trebui să ne obişnuim cu noua normalitate. Şi să sperăm că, într-un final, cineva le va răspunde pacienţilor care cer disperaţi ajutor.
Linia telefonică este deschisă de luni până duminică, de la 08 la 22. 15 persoane preiau apelurile în acelaşi timp.