Dosarul ”Cocaină la Marea Neagră”. Românii arestați la Galați sunt doar o verigă dintr-o rețea de trafic cu droguri care se întinde din America Latină până în Occident
Doi români au fost reţinuţi în dosarul Cocaină la Marea Neagră. Vorbim de uriașul scandal în care tone de cocaină in valoare de 600 de milioane de euro au eșuat pe plajele din România si Bulgaria. Cei doi bărbaţi sunt doar o verigă din reţeaua impresionantă care se întinde din America Latină până în Occident.
De Redactia Observator la 23.04.2021, 19:56Cei doi suspecţi prinşi la Galaţi aveau domiciliul în Spania. Fac partea dintr-o reţea impresionantă de droguri care, în urmă cu doi ani, a vrut să transporte 3 tone de cocaină din Brazilia până în Vestul Europei.
Martor: ”O barca de genul asta costa 10 mii de euro. Nu este prima barca care transporta droguri”.
Românii au închiriat două bărci de mare viteză pentru a aduce la mal două tone de droguri. O furtună le-a stricat planurile: una dintre bărci a eşuat. Sute de pachete cu droguri au împânzit ţărmul Mării Negre în Bulgaria şi România.
Drogurile au plecat din Brazilia cu destinația Europa de Vest
Cantitatea uriaşă de cocaină a fost încărcată în portul Belem din Brazilia, pe un vas comercial. O tonă, spun anchetatorii, a fost lăsată drept mită traficanţilor turci, pentru ca vasul să poată trece prin strâmtorile Bosfor şi Dardanele. Ajunşi în apele teritoriale româneşti, traficanţii au aruncat pungile cu droguri aproape de ţărmul românesc, lângă Sulina.
Ofiţer antidrog: ”Noua ne-a luat un an de zile sa investigăm toate conexiunile între celulele implicate. O celula de introducere in tara, o celulă de organizare, una de transport, inclusiv distribuție”.
O reţea complexă şi segmentată, cu atât mai greu de urmărit. Drogurile, procurate din Columbia sau Bolivia erau încărcate în Brazilia cu destinaţia Europa de Vest.
Traficanții erau foarte bine organizați
Celule de traficanţi nu aveau contact una cu cealaltă. În timp ce o parte dintre suspecţi se ocupau de livrare, alţii urmau să recupereze din apă drogurile. O altă celulă urma să le transporte cu tirurile din România în Serbia. De aici, plecau mai departe în ţări precum Spania sau Olanda. Valoarea total a transportului eşuat în apele Mării Negre. 600 de milioane de euro.
Până acum, au fost trimişi în judecată 21 de suspecţi, români şi străini. Alte 13 persoane sunt date în urmărire internaţională.