Criză de şoferi în România. La Timişoara, 40 de autobuze zac în parcări
Este criză de şoferi în România. La Timişoara, 40 de autobuze zac în parcări, în vreme oamenii se înghesuie ca sardelele în mijloacele de transport în comun, care circulă în număr mai mic.
De Redactia Observator la 03.11.2018, 12:12- Premiera noului sezon Chefi la cuțite din 17 Noiembrie, Duminică 20:00, Luni, Marți și Miercuri 20:30 pe Antena 1 și AntenaPLAY
- Vremea 18 noiembrie - 16 decembrie 2024. Mai cald la început de săptămână, apoi răcire. Ninsori și viscol la munte
Este criză de şoferi în România. La Timişoara, 40 de autobuze zac în parcări, în vreme oamenii se înghesuie ca sardelele în mijloacele de transport în comun, care circulă în număr mai mic.
Ca să nu mai vorbim de timpul pierdut în staţii în aşteptarea maşinilor. Conducerea instituţiei oferă salarii mari şi alte avantaje, în speranţa că îi vor convinge pe şoferi să le treacă pragul. În zadar însă. Aceleaşi probleme sunt şi în Braşov.
Înghesuială în maşini, minute în şir de aşteptare în staţii. Mulţi ajung târziu la şcoală sau la serviciu. Maşini sunt, nu şi cine să le conducă. Lipsesc 20 de şoferi de autobuze şi 10 de troleibuze. Ar mai fi nevoie şi de 15 vatmani. Astfel că şoferii care au mai rămas sunt nevoiţi să lucreze peste program.
Mihai, şofer: Intru in garaj la 18.35 si la 19.06 termin serviicu. Deci, am plecat la 5 de acasa si ajung la ora 20 acasa.
13 ore spune domnul Mihai că stă la muncă, plus încă două pe care le pierde spre serviciu şi, la întoarcere, spre casă.
Mihai, şofer: Cu ore suplimentare, cu sambete si duminici, am luat aproape 4000 de lei.
Ar vrea să aibă colegi noi. Doar că nimeni nu se înghesuie, deşi salariile au crescut în ultima perioadă.
Nicolae Bitea, director RATT: Pornim de la un salariu brut de 3250 de lei. La angajare se adauga un spor de fidelizare de 10 la suta. Si, nu in ultimul rand, bonuri de masa. Pot castiga un salariu de 4.000-4.500 de lei, fara probleme, net.
Iar orele suplimentare şi weekend-urile sunt plătite dublu. În plus, sunt aşteptaţi şi şoferi din alte judeţe, care au asigurată cazarea, dar şi locuri de muncă pentru soţii.
Nicolae Bitea, director RATT: Tot ce inseamna controlori bilete, casierite, vanzatoare bilete. O prestatie onorabila si cu un salariu decent.
Cu aceeaşi problemă se confruntă şi Braşovul. Deşi salariile au crescut , schema de personal este tot neacoperită.
Silviu Ştefan, purtător de cuvânt RAT Bv S. A.: În urma demersurilor facute, a modificarilor salariale si a prezentei noastre mult mai active pe piata muncii, am reusit sa acoperim 50 de posturi.
Ar mai fi nevoie de 30 de şoferi profesionişti. Care ar câştiga 3100 de lei net, în timp ce anul trecut salariul nu ajungea la 2000 de lei. Chiar şi aşa, nu par tentaţi de noile oferte. De anul viitor, societatea de transport în comun va deservi și localitățile din zona limitrofă Brașovului.