Pregătim Euro 2020 fără cale ferată între Aeroportul Otopeni şi Gara de Nord
Visul unei linii de cale ferată între Aeroportul Otopeni şi Bucureşti, până la Euro 2020, este tot mai departe. CFR a semnat vineri contractul pentru modernizarea a opt kilometri de cale ferată. Doar că lucrările ar trebui să dureze un an şi jumătate.
De Redactia Observator la 19.04.2019, 22:34Visul unei linii de cale ferată între Aeroportul Otopeni şi Bucureşti, până la Campionatul European de fotbal de anul viitor, este tot mai departe. CFR a semnat astăzi contractul pentru modernizarea a opt kilometri de cale ferată. Doar că lucrările ar trebui să dureze un an şi jumătate. Între Mogoşoaia şi Baloteşti terasementul ar urma să fie refăcut, iar şinele dublate, astfel încât trenurile care se îndreaptă spre aeroport să poată circula simultan în două sensuri. Puţin peste 50 de milioane de lei costă întreaga lucrare. Segmentul face parte din tronsonul care ar trebui să lege Gara de Nord de Mogoşoaia şi mai departe de terminalul Sosiri.
Mogoşoaia - Balotesti, opt kilometri de cale ferată. Este doar unul dintre tronsoanele proiectului care va lega Gara de Nord de Aeroportul Henri Condă.
17 luni durează lucrările pentru calea ferată dintre Gara de Nord şi Otopeni
Puţin peste 50 de milioane de lei vor costa dublarea şinelor existente şi refacerea terasamentului. Patru podeţe, trei poduri şi o trecere la nivel vor fi refăcute, spun şefii CFR Infrastructură.
Constantin Axinia, director CFR Infrastructură: Viteza de circulaţie, pe porţiunea aceasta, este de 100 de kilometri pe oră, cu posibilitate să o upgradăm în timp. Va fi una dintre cele mai moderne opriri care s-au făcut până acum la noi. Va fi ceva modern, astfel încât noi să legăm şi oraşul Otopeni la calea ferată
17 luni vor dura lucrările din momentul în care vor fi pornite. Aşadar, nicio şansă ca linia să fie modernizată până la începerea Campionatului European din 2020.
Drumul suporterilor care ar trebui să ajungă la noi pentru Campionatul European ar trebui să treacă pe la halta Mogoşoaia
Nici macar angajaţii CFR nu mai cred în proiectele de infrastructură.
Şinele de cale ferată, şuruburile de prindere şi terasamentul dau şi ele bătăi de cap mecanicilor.