O femeie a rămas fără o mână într-o gară care funcţiona ilegal, iar CFR SA a fost trimisă în judecată după trei ani
Trei ani - atât a durat ca statul să găsească un vinovat în cazul unei femei mutilate pe viaţă într-o gară fără peroane, lumină sau autorizaţie de funcţionare.
De Redactia Observator la 27.12.2017, 21:55Trei ani - atât a durat ca statul să găsească un vinovat în cazul unei femei mutilate pe viaţă într-o gară fără peroane, lumină sau autorizaţie de funcţionare. Joiţa Nicolae şi-a pierdut mâna după ce a fost lovită de un tren pe care-l aştepta între liniile de cale ferată.
Statul i-a oferit doar un ajutor de handicap în valoare de 39 de lei pe lună. Abia acum, procurorii au decis să trimită în judecată Compania Naţională de Căi Ferate. Femeia cere despăgubiri de un milion de euro.
Era septembrie 2014, trecut de miezul nopţii, când viaţa Joiţei Nicolae s-a schimbat dramatic. Alături de alţi şase pelerini, se întorcea de la mănăstirea Prislop când un tren i-a secerat braţul stâng în halta Subcetate din Hunedoara.
Avocatul femeii mutilate: "S-au poziţionat între linia trei şi patru, acolo unde nu există peron. A trecut trenul de călători, simultan a trecut şi un alt tren de marfă prin gară, s-au produs nişte curenţi, care au determinat căderea acesteia pe şina pe care trecea trenul de călători."
Un singur felinar îi ghidase prin întuneric. Staţia, veche de două decenii, nu avea indicatoare de orientare şi nici măcar autorizaţie de funcţionare. Alţi doi tineri au fost răniţi, prinşi între cele două garnituri.
Andrei Cosmescu, victimă: "Dintr-o dată m-am simţit că zbor. Nu mai eram pe pământ. Colegul meu i-a agăţat cumva ghiozdanul. A avut noroc că i s-au rupt bretelele. A zburat si el în mine."
Nicolae Stelian, fiul uneia dintre victime: "Şi trenul se anunţă foarte târziu. Trenul se anunţă undeva, când este deja la a doua clădire."
Trei ani, anchetatorii s-au chinuit să găsească un vinovat. Iniţial, dosarul a fost deschis de procurorii din Haţeg.
Dupa doi ani de la accident, dosarul a ajuns aici, la Parchetul general. Iar, şase luni mai târziu, Compania Nationala de Cai Ferate era pusă sub învinuire pentru vătămare corporală din culpă. De atunci, a mai durat încă un an ca dosarul să fie, într-un final, trimis în judecată.
Avocatul femeii mutilate: "Am simţit noi că există o ezitare la nivelul Parchetului de pe lângă Judecătoria Haţeg în a pune în mişcare acţiunea penală împotriva companiei CFR S.A."
Abia acum, procurorii au stabilit că CFR este responsabilă pentru cumplitul accident. Era obligată să monteze indicatoare care să-i ajute pe călători să identifice peroanele.
Pentru suferinţă, statul i-a oferit femeii doar un ajutor de handicap de 39 de lei pe lună. Acum, Joiţa Nicolae vrea să ceară despăgubiri de un milion de euro.