Finanţarea programului Rabla ar plutea rămâne fără fonduri
Legea care prevede eliminarea timbrului de mediu a fost declarată constituţională, dar Klaus Iohannis nu a vrut să o promulge. Românii, însă, abia aşteaptă să scape de acest bir, pe care îl plătesc, deşi e ilegal. În acelaşi timp, însă, finanţarea programului Rabla ar putea rămâne fără fonduri.
De Redactia Observator la 19.12.2016, 20:58- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Alegeri prezidențiale 2024 LIVE TEXT. A început votul în diaspora. Primii români au votat în Noua Zeelandă
Legea care prevede eliminarea timbrului de mediu a fost declarată constituţională, dar Klaus Iohannis nu a vrut să o promulge. Românii, însă, abia aşteaptă să scape de acest bir, pe care îl plătesc, deşi e ilegal. În acelaşi timp, însă, finanţarea programului Rabla ar putea rămâne fără fonduri.
Practic, orice român care vrea să fie corect, trebuie să accepte că statul nu este la fel cu el.
Nouă prim-miniştri şi peste 10 miniştri ai mediului au adus modificări acestei taxe. Iar din vara acestui an, timbrul de mediu chiar a fost decrat ilegal. Iar acum mai avem şi o lege care ar putea să-l elimine de la începutul anului viitor. Totuşi, românii sunt, în continuare, obligaţi să achite această taxă, dacă vor să-şi înmatriculeze maşina.
Timbrul de mediu a fost inclus în legea care ar trebui să elimine peste o sută de taxe pe care le plătesc românii, începând din 2017.
Timbrul de mediu, sub diversele lui denumiri, a încasat, în medie, circa 630 de milioane de lei pe an. Ceea ce înseamnă că în ultimii 10 ani, s-au strâns la bugetul Administraţiei pentru Mediu, aproape 6,5 miliarde de lei.
O parte din bani au fost recuperaţi de contribuabili. Restul au finanţat programe verzi.
Anul acesta, numărul maşinilor electrice electrice înmatriculate la noi a crescut. Dar asta nu acoperă pierderea industriei de automobile. În primele 11 luni din 2016, în România au fost înmatriculate peste 280 de mii de maşini rulate. Ceea ce înseamnă o creştere de peste 23% comparativ cu anul 2015.
"Taxa se ridică de la 400 de euro în sus, la un motor 1.4, 1.5 benzină sau motorină şi ajunge, posibil, până la 2000 de euro.", spune Alexandru Baicu, comerciant de maşini.
Propunerea ar fi introducerea unei noi suprataxe în prețul carburanților și majorarea impozitelor locale plătite de proprietarii vehiculelor.