Hoții fură tot ce pot de pe autostrăzile din România. Șoferii sunt în pericol (Video)
Jaf la drumul mare pe autostrăzile din România. Hoţii fură tot ce pot. De la garduri şi cabluri de alimentare, până la semnalizatoare şi chiar dale din beton de pe marginea benzilor de urgenţă. Doar pe două dintre autostrăzi, pagubele ajung la jumătate de milion de euro.
De Redactia Observator la 24.06.2019, 20:56Jaf la drumul mare pe autostrăzile din România. Hoţii fură tot ce pot. De la garduri şi cabluri de alimentare, până la semnalizatoare şi chiar dale din beton de pe marginea benzilor de urgenţă. Doar pe două dintre autostrăzi, pagubele ajung la jumătate de milion de euro. Grav este că furturile pun vieţi în pericol. În lipsa gardurilor, animalele sălbatice au drum liber până pe şoselele de mare viteză.
Un drum pe şoselele de viteză ne arată cât de uşor pot acţiona hoţii fără ca cineva să îi împiedice. Un prim exemplu: multe panouri de avertizare au doar rol decorativ. Fibra obtică, prin care erau alimentate, a dispărut.
Pagube de peste 500.000 de euro într-un an, doar de pe două dintre autostrăzile României
Paul Dorneanu, Asociaţia Construim România: Ar trebui să avem astfel de panouri o dată la câţiva kilometri astfel încât şoferii să ştie când avem condiţii neprielnice de conducere, ceaţă, ploaie, polei. Toate astea să fie pe panourile de avertizare
În mai puţin de jumătate de an, fibra optică a dispărut pe o porţiune de 600 de metri. Rezultatul: panourile nu mai afişează informaţii vitale. În aceeaşi situaţie sunt şi telefoanele de urgenţă.
Paul Dorneanu, Asociaţia Construim România: Telefoanele de urgenţă ar trebui să fie funcţionale. Atât timp cât şoferul îl vede pe marginea autostrăzii, el ar trebui să fie folosit
În plus, telefoanele puteau oferi salvatorilor locaţia exactă a celor care solicită ajutor. Hoţii au mers şi mai departe.
Un pericol uriaş pe Autostrada Soarelui este generat inclusiv de furtul dalelor de beton de pe marginea benzii de urgenţă. Gândiţi-vă ce s-ar întâmpla dacă aţi intra cu roata în acest şanţ adânc de mai bine de un metru.
Se fură şi plasa de zinc a gardurilor de protecţie. Anual, administratorii autostrăzilor înlocuiesc peste 30 de kilometri de gard. În doar o săptămână lipsa lui a dus la producerea a două accidente rutiere grave. Ultimul, pe autostrada A10, în judeţul Alba, unde un şofer nu a mai putut evita o căprioară.
Că inventivitatea hoţilor nu lasă semne de îndoială, asta ştim cu toţii. Dar se fură inclusiv din spaţiile de garare. De la mobilier stradal, la coşuri de gunoi şi indicatoare rutiere, toate sunt la mare căutare.
Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: Orice furat de drumuri reprezintă un element de siguranţă şi aduce atingere siguranţei rutiere
Cel puţin 200 de kilometri de drum de mare viteză nu sunt supravegheaţi video. Asta înseamnă aproape un sfert din reţeaua de autostrăzi.
Cele mai mari pagube au fost pe A1 şi A2, unde hoţii au furat cabluri, indicatoare, bănci sau garduri de aproape 500 de mii de euro.
Blestemul şoselelor de viteză - puţine şi proaste - l-ar putea costa funcţia pe şeful Companiei de Drumuri.
Premierul Viorica Dăncilă a anunţat că va fi înfiinţat un departament care va supraveghea investiţiile din infrastructură.
Deşi anul acesta au fost promişi 180 de kilometri noi, premierul a cerut să avem măcar 100, câţi ar fi trebuit să inaugurăm şi anul trecut, dar nu s-au realizat.
Cu toate astea, şeful de la Drumuri a rămas în funcţie.