Profilul de pe un site de socializare, important în evoluţia angajatului
Tehnologia schimbă modul în care se fac angajările. Dacă, în trecut, clasicul CV era suficient în procesul de recrutare, acum este luat în calcul şi profilul de Facebook al candidaților.
De Redactia Observator la 21.01.2020, 22:13Tehnologia schimbă modul în care se fac angajările. Dacă, în trecut, clasicul CV era suficient în procesul de recrutare, acum este luat în calcul şi profilul de Facebook al candidaților. Specialiștii în resurse umane sunt atenți la pozele postate, la conținutul mesajelor publicate şi chiar la comentarii.
Ea este Vanesa, iar profilul de Facebook i-a purtat noroc atunci când s-a angajat. Postările sale l-au convins imediat pe angajator că are potenţial.
Vanesa Panait, specialist în campanii de promovare: Da, chiar Facebook m-a adus aici. Dragoș mi-a trimis, la începutul colaborării noastre, mesaje pe Facebook. Când am văzut că Facebook este o platformă care poate media un astfel de proces de recrutare, am spus ok, poate ar trebui să fiu mai atentă la ceea ce postez pe social media
Specialiştii în resurse umane sunt atenţi, mai nou, la conţinutul postărilor din mediul online. Activitatea din social media îi ajută să îşi facă o primă impresie despre candidat.
Dragoş Smeu, manager firmă de digital marketing: Ne uităm și pe Facebook, dar nu doar pe Facebook și pe Instagram și pe Linkedin. Încercăm să ne uităm la cât de conectat este el cu lumea în care urmează să lucreze, dacă merge la evenimente, dacă urmărește alte persoane din domeniu
Oana Bodolan, specialist resurse umane: Dacă recrutăm pentru un post de marketing evident că viitorul angajator va căuta istoricul acestui candidat, va verifica modul în care scrie, modul în care postează
Un mesaj neadecvat sau o poză indecentă ar putea compromite o întreagă echipă, avertizează specialiştii.
Oana Bodolan, specialist resurse umane: Au fost destul de multe situații în ultimii ani în care angajații au avut anumite atitudini destul de puternice sau vizibile, vocale, în social media, și acest lucru a ajuns la companie și a afectat-o în mod negativ
Ionela Sufaru, sociolog: În momentul în care vrem să postăm ceva pe Facebook trebuie să ne gândim de două ori. Foarte mare atenție la cum postăm și ce postăm pentru că nu sunt lucruri private
Profilul de Facebook este un element important în procesul de recrutare mai ales în domenii precum Publicitate sau PR.