Zona aeroportului Aurel Vlaicu din Capitală s-a umplut de vile! Documentele privind legalitatea clădirilor s-au rătăcit
Lângă aeroport, se înalţă mai multe vile decât avioane. Aeroportul Băneasa, din nordul Capitalei, e aproape sufocat de case pe multe niveluri. Şi mocneşte un nou scandal. Traficul cu avioanele de linie ar putea fi reluat, în timp ce autoritatea care trebuie să verifice legalitatea construcţiilor susţine că, acum, e mult prea târziu.
De Redactia Observator la 08.06.2017, 21:36- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Platforma care a prezis victoria lui Donald Trump scrie despre cine va câştiga alegerile în România. Clasamentul Polymarket
Lângă aeroport, se înalţă mai multe vile decât avioane. Aeroportul Băneasa, din nordul Capitalei, e aproape sufocat de case pe multe niveluri. Şi mocneşte un nou scandal. Traficul cu avioanele de linie ar putea fi reluat, în timp ce autoritatea care trebuie să verifice legalitatea construcţiilor susţine că, acum, e mult prea târziu.
Deşi suntem lângă aerportul Băneasca, nu traficul aerian este cea mai intensă activitate. În zonă, se lucrează intens în construcţii. Nu se înalţă avioane, ci vile.
De pildă, despre această casă, cu etaj şi mansardă, autorităţile nu ştiu prea multe, deşi a răsărit la nici 5 metri de gardul aeroportului Aurel Vlaicu. La nici o sută de metri de pista pentru aterizare şi decolare.
Aurelian Marinică, lider de sindicat al aeroportului Băneasa:
Este foarte periculos din punctul nostru de vedere şi se încălcă reglementările în domeniu.
Reprezentaţii Autorităţii Aeronautice Civile Române au mers pe teren şi au aflat că avizele ar fi fost date acum mult timp, când legea era mai permisivă. Totuşi, la câţiva paşi se construieşte o altă casă.
În capătul pistei, alte locuinţe au balizele aproape în curte. Printre ele se află şi casa fostului premier Mihai Răzvan Ungureanu.
Şi statul a profitat de terenurile din preajma aeroportului. La două sute de metri de pistă, de 15 ani se lucrează la ridicarea cartierului ANL Henri Coandă. În plan erau o mie de case, o şcoală şi o grădiniţă. Un proiect de zeci de milioane de euro. Au fost recepţionate doar 44.
Doar câţiva proprietari au crezut că au dat lovitura şi au riscat să se mute. Însă, abia acum au început lucrările pentru utilităţi.
Au primit însă o veste proastă. De anul viitor, traficul de linie pe aeroport Băneasa ar putea fi reluat, după o pauză de cinci ani. Iar viaţa nu se anunţă la fel de liniştită în nordul Capitalei.