Inaugurarea metroului din Drumul Taberei ar putea fi amânată din nou
Anul şi promisiunea pentru metroul din Drumul Taberei. Deşi ministrul Transporturilor încă speră ca în trei luni să inaugureze magistrala, muncitorii din teren par să îl contrazică. Pe lângă finisaje şi lucrările de suprafaţă, nici sistemul de automatizare nu este gata.
De Redactia Observator la 27.09.2019, 21:51Anul şi promisiunea pentru metroul din Drumul Taberei. Deşi ministrul Transporturilor încă speră ca în trei luni să inaugureze magistrala, muncitorii din teren par să îl contrazică. Pe lângă finisaje şi lucrările de suprafaţă, nici sistemul de automatizare, care va face posibilă circulaţia trenurilor, nu este gata. Printre rânduri, oficialii Metrorex recunosc că mai e cale lungă de la staţia Eroilor până la cele din Drumul Taberei.
Cinci ani de amânări şi de promisiuni din partea şefilor din Transporturi. Chiar dacă lucrările au avansat în subteran, la suprafaţă au rămas aceleaşi blocaje care împiedică deschiderea metroului din Drumul Taberei în decembrie anul acesta, ultimul termen lansat de autorităţi.
Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor (mai 2017): Tot ce vă vor spune de acum directorii din companii vor avea la bază termene realiste
Constantin Mustăţea, director tehnic Metrorex (septembrie 2018): Nu ştiu exact a câta amânare ar fi. Cred că a treia amânare
Constantin Mustăţea, director tehnic Metrorex (iulie 2019): Eu zic, ca şi finalizare a lucrărilor, undeva în luna octombrie a acestui an. Efectiv, noi sperăm să se circule până la sfârşitul anului, însă vedem ce se va întâmpla cu procesul de recepţie
Chiar dacă lucrările sunt finalizate în proporţie de peste 90%, călătorii mai au de aşteptat până când se vor urca în trenuri, pe magistrala care leagă zona Eroilor de cartierul Drumul Taberei.
Într-un răspuns pentru Observator, oficialii nu îşi asumă clar termenul promis până acum.
Metrorex recunoaşte că nici anul acesta s-ar putea să nu circulăm pe noul tronson al Magistralei 5. Şi asta pentru că nu s-au terminat lucrările nici la partea de finisaje, nici la sistemul de automatizare care ar face posibilă circulaţia trenurilor pe această magistrală.
În plus, în urma unor procese în instanţă, Metrorex îi datorează constructorului 94 de milioane de lei, motiv pentru care acesta ar fi frânat lucrările. Cu toate astea, ministrul Transporturilor rămâne optimist.
Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor: Eu aşa am vorbit cu constructorul. Cât timp constructorul îşi menţine acest termen, nu pot decât să dau mai departe decât ce spune constructorul. Nu pot eu să vin cu un alt termen
Iată cum vede situaţia unul dintre muncitorii de pe şantier: "Este partea de automatizări, de instalaţii. Vorbesc de curent electric, energie electrică, tot ce alimentează staţii, metrou.
Cel mai bine ştie domnul ministru Cuc, că aţi văzut ce frumos vine la televizor. Astea sunt poezii, poveşti de adormit copiii".
Lucrările la metroul din Drumul Taberei au început în 2011. Linia de şapte kilometri va avea 10 staţii.