Inaugurarea Golden Gate-ului românesc, amânată pentru 2025: "Trebuie să finalizăm în instanţă tot ce înseamnă litigii"
Iar ne-am înecat la mal. Drumul către Golden Gate-ul românesc este presărat cu amânări. Cu doar două luni înainte de inaugurarea promisă de atâta timp, finalizarea lucrărilor la podul peste Dunăre se mai amână o dată. Pentru încă trei ani. Contractul a fost semnat în 2018, primul termen era in 2021, al doilea în 2022, iar acum mai aşteptăm până în 2025.
De Adrian Obreja la 21.09.2022, 19:38- Podul peste Dunăre de la Brăila costă peste 500 de milioane de euro.
Se ridica văzând cu ochii, bătea record după record, iar, după 30 de ani de aşteptare, părea că în sfârşit avem cu ce ne lăuda. Podul peste Dunăre, a treia construcţie suspendată ca mărime din Europa, cea mai înaltă din România și cea mai scumpă lucrare de infrastructură realizată în ultimele trei decenii la noi era minune pe pământ românesc. În aprilie, într-o vizită oficială acolo, chiar premierul vorbea de termenul de finalizare.
Nicolae Ciucă, premierul României: În luna decembrie a anului acesta, podul să fie dat în circulaţie.
Chiar constructorul spunea că până la sfârşitul acestui an vom avea podul. Doar că...
Alin Șerbănescu, CNAIR: Realitatea îl contrazice, pentru că în timp ce face aceste declarații public inclusiv în discuțiile cu oficialitățile, practic pe dedesubt, pe sub masă, trimite la CNAIR notificări, și nu de acum, prin care solicită extensie de timp până în anul 2025.
Podul peste Dunăre de la Brăila costă peste 500 de milioane de euro
Deşi s-a spus public în diferite rânduri că de la finalul anului, acum constructorul a depus o solicitare prin care cere amânarea inaugurarării pentru 2025. Iar Compania Naţională de Administrare a Infractucturii Rutiere nu acceptă aşa şi vor fi sancţiuni.
Amânările au iscat şi un conflict între constructor și statul român. Primul termen a fost în decembrie 2021, cel de-al doilea în decembrie 2022, iar, acum, abia peste trei ani vor putea circula maşini pe celebrul pod. Deși este gata în proporție de 70 la sută, cu lucrările pe drumurile de acces s-a ajuns abia la 30% realizare. Pentru asta, constructorul a primit deja sancțiuni, luna aceasta va mai primi una, iar scandalul e şi în instanţă.
Alin Șerbănescu, CNAIR: Sancțiuni îi sunt aplicate, penalizari vor fi aplicate. Este adevărat că trebui sa finalizam in instanță tot ce înseamnă litigii. Sunt procese deschise, și noi cu ei, și ei cu noi, inclusiv pe aceste extensii de timp.
"Tipic românește, din păcate. Avem o mare problema la nivel de infrastructură. Chiar nu mă așteptam să spuneți asta cu...2025? Pai cât mai sunt? Trei ani" şi "Nimic suprinzător" sunt doar două dintre reacţiile şoferilor nemulţumiţi.
Podul peste Dunăre de la Brăila, un proiect în valoare de peste 500 milioane de euro, este ultimul înainte de vărsarea Dunării în Marea Neagră. Investiția presupune amenajarea a 23 de kilometri, dintre care 17 vor fi pe teritoriul județului Tulcea, iar deasupra Dunării, podul suspendat va avea o lungime de aproximativ doi kilometri.