După ani de aşteptare, a început modernizarea Drumului Morţii E85
Au început în sfârşit lucrările de modernizare pe una dintre cele mai periculoase şosele din România. E85, supranumit şi Drumul morţii, va fi lărgit la două benzi pe sens, plus una de depăşire. Problema este că nu vor exista separatoare. Lipsa infrastructurii ne face campionii Europei la accidente.
De Redactia Observator la 22.05.2019, 21:40Au început în sfârşit lucrările de modernizare pe una dintre cele mai periculoase şosele din România. E85, supranumit şi "Drumul morţii", va fi lărgit la două benzi pe sens, plus una de depăşire. Problema este că nu vor exista separatoare. Lipsa infrastructurii sigure ne face campionii Europei la capitolul accidente. Aproape 90% din drumurile României au o singură bandă pe sens.
Astfel de scene au loc aproape în fiecare minut pe drumul morţii, în judeţul Ialomiţa. Şoferii taie benzile, căruţele pătrund în goană în intersecţii şi pietonii speriaţi aleargă printre maşini. Nu este singura zonă periculoasă. Şoseaua care leagă Capitala de Moldova e de ani buni o capcană mortală.
Într-o săptămână s-au modernizat trei kilometri din Drumul European E85
Şoseaua are doar o bandă şi jumătate pe sens. Jumătatea este, de fapt, partea de acostament pe care, teoretic, şoferii nu au voie să circule. Autorităţile au început să lărgească drumul la două benzi, plus una de depăşire între Moviliţa şi Coşereni.
Într-o săptămână, de când au început lucrările, s-au modernizat trei kilometri.
Dar, fără montarea unor parapete, problemele de pe DN 2 nu se vor rezolva, avertizează specialiştii.
Ionuţ Ciurea, Asociaţia Pro Infrastructura: Chiar dacă transformăm drumul ăsta în profil 2+1, alternativ, nu o să avem siguranţă mult, mult, mult crescută pentru că, în continuare, se va putea intra pe contrasens
Deşi Compania de Drumuri susţine că lăţimea drumului nu permite montarea unor separatoare, ministrul Transporturilor spune altceva.
Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor: Vom trimite Direcţia care se ocupă de siguranţă rutieră şi cu siguranţă vom pune parapeţi pentru a asigura condiţiile optime de trafic
La Afumaţi, în Ilfov, de exemplu, soluţia ieftină, dar eficientă găsită pentru separarea sensurilor a fost montarea unui parapet central metalic elastic cu cabluri. Asta a făcut ca în zonă să nu mai existe accidente cu victime.
Infrastructura rutieră proastă ne face campioni la accidente. Din reţeaua de şosele, doar 3% sunt autostrăzi şi 90% drumuri cu o singură bandă pe sens, cele mai periculoase.