Lege nouă pentru taximetrie! Serviciile de tip "ridesharing" ar putea fi interzise
Serviciile de tip "ridesharing" ar putea fi interzise, potrivit unei ordonanţe de urgenţă prin care se doreşte modificarea Legii Taximetriei.
De Redactia Observator la 22.05.2018, 20:16Serviciile de tip "ridesharing" ar putea fi interzise, potrivit unei ordonanţe de urgenţă prin care se doreşte modificarea Legii Taximetriei. Ordonanţa cere transformarea aplicaţiilor de taxi în dispecerate şi aplicarea de amenzi companiilor care nu se supun licenţierii şi autorizării în calitate de societăţi de transport persoane.
Reprezentaţii acestor companii susţin că propunerea este ilegală şi că, dacă ordonanţa va trece, peste 800 de mii de oameni vor fi afectaţi.
Oficial, în România, sunt 110 mii de maşini de taximetrie autorizate şi transportatori care fac curse regulate. Neoficial, în Bucureşti şi în ţară, sunt aproximativ 40 de mii de maşini care oferă un serviciu complementar de ridesharing.
Bătălia se dă atunci când vine vorba despre încasări şi taxe la stat. În timp ce transportatorii sustin ca exista o concurenta neloiala si ca li se injumatatesc veniturile din cauza celor fără autorizaţie, reprezentantii serviciilor de tip agregator spun ca funcţionează perfect legal şi ca orice client trebuie sa aiba alternative.
Apariţia aplicaţiilor taxi şi a alternativelor de ride-sharing ar fi denaturat concurenţa, susţine Ministerul Dezvoltării. Mai mult, nimeni nu ar dori dispariţia acestor servicii, doar respectarea aceloraşi reguli.
Prin transformarea aplicaţiei în dispecerat, utilizarea ei ar fi imposibilă. Şi nu s-ar mai putea oferi serviciile la nivel naţional, implicând toţi şoferii de taxi din ţară, ci doar la nivel local, prin mai multe aplicaţii de acelaşi tip.
Vasile Ştefănescu, preşedinte COTAR: "Atâta timp cât eşti autoizat ţi se impun fel şi fel de reguli. Taxe, impozite. Implică RCA pentru terţe persoane, implică verificare ITP la fiecare 6 luni."
Un demers similar acestei ordonanţe s-a încercat în urmă cu câteva luni la nivelul Primăriei Capitalei. Autoritatea de Concurenţă a susţinut atunci că aplicaţiile integratoare care pun în legătură directă clienţii cu şoferii de taxi sunt benefice.
În ceea ce priveşte sistemul de transport Uber, care nu foloseşte exclusiv şoferi de taxi cu atestat pentru transport persoane, a fost interzis deja în mai multe ţări Europene cum ar fi Franţa, Spania, Olanda sau Germania.
Până acum, reprezentanţii Uber nu au oferit o declaraţie oficială.